زلزله هجدک کرمان به چه مناطقی خسارت وارد کرده است؟ پاسخ استاندار را ببینید

استاندار کرمان با بیان اینکه در اثر زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدک راور به برخی ساختمان های قدیمی، دام های موجود این منطقه و زیرساخت های کشاورزی از جمله قنات ها خسارت وارد شده است ،گفت: در حال برآورد و بررسی خسارت مالی زمین لرزه هجدک هستیم.

به گزارش ایسکانیوز علیرضا رزم حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین لحظه های وقوع زمین لرزه ستاد بحران در مرکز استان و در فرمانداری های محل حادثه تشکیل شد و فرمانداران، بخشداران و دهیاران در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه بلافاصله گروه هلال احمر، نیروی انتظامی و برخی دستگاه های اجرایی برای بررسی منطقه و امداد رسانی به هجدک بسیج شده اند، اظهار کرد: اقدام های اولیه با اعزام گروه های مختلف ارزیاب و خدمت رسانی به منطقه هجدک آغاز شد.
رزم حسینی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی از منطقه هجدک راور دریافت نشده است بیان کرد: زمین لرزه صبح امروز خسارتی به بخش دام و زیرساخت های کشاورزی و برخی منازل مسکونی قدیمی هجدک وارد کرده است.
رزم حسینی گفت: به محض برآورد دقیق، آسیب ها به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام می شود.
وی ادامه داد: گروهی متشکل از برخی مسئولان استان کرمان با بالگرد به محل زلزله اعزام شده اند و همه ارگان ها در آمادگی لازم بسر می برند.
تجربه های تلخ زمین لرزه های بم و به تازگی کرمانشاه به وحشت مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این سبب شده که ماندن در خیابان ها و بوستان ها را با وجود سرمای هوا به بودن در منازل خود ترجیح دهند.
هراس از زمین لرزه در بین ساکنان مجتمع های آپارتمانی مشهودتر است که این موجب شده ساکنان این واحدها با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان های امن حرکت کنند.
ازدحام در پمپ های بنزین و جایگاه های عرضه گاز CNG نیز اکنون در شهر کرمان مشهود است اما با وجود این تاکنون مشکلی در عرضه این فرآورده های سوختی وجود نداشته است.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین، هجدک کرمان را در ساعت 6:2 دقیقه صبح امروز (جمعه) لرزاند.

کد خبر: 878354

وب گردی

وب گردی