ماجرای رها شدن دختربچه ۳ ساله در بیمارستان/ بازپیوند ۶ نفر به خانواده

معاون سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت تیم‌های بازپیوند خانواده در هلال احمر گفت: این تیم‌ها در حادثه زمین‌لرزه در کرمانشاه موفق شدند ۶ نفر را به خانواده خود بازگردانند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، احمد سلطانی در ارتباط با فعالیت‌ تیم‌های بازپیوند خانواده در هلال‌احمر اظهار داشت: این تیم‌ها اصولاً در حوادث و بلایای ناشی از جنگ‌ها فعال هستند زیرا برخی از اعضای خانواده افراد، پناهنده یا آواره شده و از یکدیگر دور می‌شوند.

وی افزود: این تیم‌ها تلاش می‌کنند افرادی که از خانواده‌های خود دور شده و اطلاعی از یکدیگر ندارند را کمک کرده و آنها را به خانواده‌های‌شان بازگردانند.

معاون سازمان امداد و نجات به وقوع زمین‌لرزه در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در اثر این حادثه حجم آمار مصدومین بالا بود و این احتمال وجود داشت که برخی از مصدومان به شهرهای مختلف منتقل و از خانواده‌های خود جدا شده باشند.

سلطانی گفت: با فعالیت این تیم‌ها مشخص شد که 6 نفر شامل سه خانم مسن، یک دختربچه 3 ساله و دو مرد جوان از خانواده‌های خود جدا شده‌اند که تلاش توسط این تیم‌ها پس از اطلاع از وضعیت‌شان آغاز شد.

وی گفت: در زلزله کرمانشاه تیم‌های بازپیوند خانواده در استان‌های تهران، کرج، کردستان و کرمانشاه فعال شده و خوشبختانه همه این 6 نفر به آغوش خانواده خود بازگشتند.

معاون سازمان امداد و نجات بابیان اینکه مردم در صورت مواجه شدن با چنین موضوعاتی باید به شعب هلال‌احمر مراجعه کرده یا با شماره 112 تماس بگیرند، گفت: پس از درج مشخصات و تهیه پرونده، تیم‌های بازپیوند بلافاصله فعال شده و اقدام لازم را جهت کمک به افراد آسیب‌دیده انجام می‌دهند.

وی به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اینکه یک دختربچه 3 ساله توسط مادر خود در یکی از بیمارستان‌ها تنها مانده و رها شده بود، گفت: مردم باید اخبار دقیق را از منابع رسمی آن پیگیری کنند. در این حادثه دختربچه توسط مادر خود رها نشده بود و نیروهای هلال‌احمر و درواقع تیم‌های بازپیوند خانواده توانستند دختر را به آغوش مادر بازگردانند.

701

کد خبر: 878393

وب گردی

وب گردی