اکران افتتاحیه «فهرست مقدس» با حضور چهره های هنری برگزار شد

اکران افتتاحیه  انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» تازه ترین ساخته محمد امین همدانی با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مدیران فرهنگی در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.

در ابتدای مراسم شهرام شکیبا، مجری مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی فهرست مقدس گفت: بسیار خوشحالم که در کشورمان انیمیشنی تولید شده است که در بسیاری از جشنواره های بین المللی، جایزه دریافت کرده است.

جوایز درخشانی از جمله بهترین انیمیشن ایران جشنواره فجر۹۴، جایزه ویژه هیئت داوران برای دستاورد تکنیکی درخشان از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، بهترین انیمیشن ایالات متحده آمریکا هالیوود پیکچرز ۲۰۱۶، بهترین انیمیشین اسپانیا جشنواره فیلم مادرید ۲۰۱۶، بخشی از جوایزی است که در جشنواره مختلف به «فهرست مقدس» رسیده است.

در ادامه این مراسم ویدیوئی از مراحل ساخت این انیمیشن به نمایش در آمد. در این ویدیو محمد امین همدانی ایده ساخت انیمیشن «فهرست مقدس» را از مرحوم فرج الله سلحشور دانست و گفت: یکی از موارد حساسیت ما برای ساخت این انیمیشن حضور افراد حرفه ای بود. در این کار از طراحی لباس، نویسندگی، گرفته تا طراحی کاراکترها از هنرمندان حرفه ای این عرصه استفاده کردیم.

وحید ملتجی مدیر مرکز کودک و نوجوان اوج هم در بخشی از این ویدئو گفت: یکی از ویژگی‌های «فهرست مقدس» این است که همه افراد از هر سنی می توانند به تماشای این انیمیشن بنشینند. از همه افراد بعد از تماشای این کار می خواهم که دیدن آن را به دوستان خود توصیه کنند.

بعد از پخش کلیپ عوامل، موزیک ویدیو «فهرست مقدس» با صدای کیوان پویا رونمایی شد. کیوان پویا خواننده این انیمیشن بیان کرد: از همه عواملی که برای ساخت و تولید این اثر ارزشمند وقت گذاشتند تشکر می کنم.

بعد از رونمایی از موزیک ویدیوی انیمیشن، نوبت به رونمایی از تیزر این فیلم رسید که بهار ارجمند، امیر رضا دلاوری و شاهرخ استخری برای رونمایی از جدیدترین تیزر این مجموعه روی صحنه آمدند.

بهار ارجمند بازیگر تلویزیون و فرزند مرحوم انوشیروان ارجمند با یادی از پدرش گفت: بسیار خرسندم که چنین کاری با این کیفیت ساخت و به دست فرزندان کشورمان، تولید شده است. آخرین انیمیشنی که من با پدرم دیدم یک انیمیشن خارجی به اسم «فروزن» بود و ایکاش پدرم بود و می دید که حالا بچه های کشورمان چه کرده اند.

امیررضا دلاوری بازیگر تلویزیون و سینما از دیگر حاضران مراسم بود که گفت: راستش را بخواهید فکر نمی کردم در کشورمان چنین اثر فاخری تولید شود. قطعاً اگر انیمیشن «فهرست مقدس» به زبان فارسی و با این مراسم رونمایی نمیشد، قبول نمی کردم این اثر ایرانی است.

شاهرخ استخری گفت: چیزی که برای من جذاب بود چایزه ای بود که فهرست مقدس از آمریکا گرفته بود. من با خودم گفت که آمریکا خودش مهد انیمیشن های با کیفیت است اما وقتی تیزرها و مجموعه طراحی هایی که برای این انیمیشن شده است را دیدم متوجه شدن که چه کار مهمی را بچه های این سرزمین انجام دادند.

مریم شیرزاد مدیر دوبلاژ انیمیشن «فهرست مقدس» به دلیل کسالت نتوانست در این برنامه حضور داشته باشد.

وی در صوتی که فرستاده بود اظهار کرد: وقتی اساتید دوبله برای صداگذای انیمیشن به استدیو می آمدند، از کیفیت بسیار بالای انیمیشن تحت تاثیر قرار گرفتند. فکر نمی کنم اهمیت داشته باشد که بگویم دوبله این انیمیشن چقدر طول کشید ولی باید این را گفت که وقتی کاری با این کیفیت انجام می شود این برانگیختگی باعث می شود که تمام عوامل با تمام توان کارکنند. از کارگردان این انیمیشن تشکر می کنم که تمام کمک هایی که می توانستند انجام دادند تا دوبله این اثر، برای دوبلورها راحت باشد. امیدوارم که خانواده های ایرانی از دیدن این اثر در کنار فرزندانشان لذت ببرند.

در ادامه این مراسم ویدیویی از اقلام تبلیغاتی انیمیشن فهرست مقدس به نمایش در آمد.

سپس علی صالحی، محمود پاک نیست، نگین صدق گویا و زهرا داوودنژاد روی صحنه آمدند و از پوستر انیمیشن فهرست مقدس رونمایی کردند.

محمود پاک نیت هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون هم در این مراسم گفت: من همیشه معتقدم که «ما می توانیم». ساخت این انیمیشن نمونه خوبی از همین ما می توانیم است. قصه‌ها و هنر ایرانی همیشه حرف برای گفتن دارند ولی باید از آن حمایت شود. بسیار خوشحالم که فهرست مقدس در کشورمان تولید شده است.

صالحی اظهار کرد: کار برای کودک در کشور ما ضعیف است و آخرین کاری که به خاطر دارم، «کلاه قرمزی و پسرخاله» است که برای کودکان ساخته شد. جوانان کشور ما بسیار هنرمند هستند و اگر از آنها حمایت شود می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. به سازندگان انیمیشن سینمایی فهرست مقدس، دست مریزاد می گویم.

در پایان این مراسم انیمیشن سینمایی فهرست مقدس به نمایش درآمد.

در خارج از سالن نمایش و پیش از شروع مراسم افتتاحیه «فهرست مقدس»، چهره های مطرح سینما و تلویزیون و همچنین عوامل انیمیشن، به یادگار از این مراسم، با هم عکس گرفتند.

محمود پاک نیت، مهوش صبرکن، امیر حسین رستمی، کامران تفتی، شاهرخ استخری، بهار ارجمند، امیررضا دلوری، علی صالحی، نگین صدق گویا، زهرا داوود نژاد، مهرداد صدیقیان از جمله چهره های هنری سینما و تلویزیون بودند که نسبت به مشخصات فنی فیلم، ابراز خوشحالی کردند.

از عوامل انیمیشن «فهرست مقدس»، محمد امین همدانی کارگردان و تهیه کننده، بهزاد عبدی آهنگساز، محمد خیراندیش طراح کاراکترها، هومان فاضل نویسنده حضور داشتند.
بخش مهمی از مخاطبان این مراسم کودکان و نوجوانان و البته مدیران مدارس بودند.

از جمله حواشی جالب این مراسم، حضور شمایل پوشان شخصیت های این انیمیشن بود که فضای متفاوتی را در طول مراسم ایجاد کردند.

این فیلم تازه ترین محصول مرکز اوج کودک و نوجوان است که از 15 آذرماه مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در سینماهای کشور اکران خود را آغاز می‌کند.

500

کد خبر: 878475

وب گردی

وب گردی