مجلس شورای اسلامی باید درهمه زمینه ها انقلابی عمل کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به روز مجلس و تقدیر از تلاش نمایندگان مردم در قوه مقننه گفت: مجلس شورای اسلامی نهادی انقلابی است که ضمن تصویب قوانین کارآمد و موثر باید درهمه زمینه ها انقلابی عمل کند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: دشمن برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان از حربه تفرقه و اختلاف استفاده می کند که مسلمانان باید در این شرایط هوشیاری لازم را داشته باشند.
وی با تبریک سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) اضافه کرد: آنچه باعث پیروزی مسلمانان در مقابل توطئه های استکبار جهانی می شود وحدت و همبستگی اقوام، مذاهب و بویژه شیعه و سنی است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: وحدت اسلامی در سایه ولایت امروز یکی از ضرورت هایی است که باید مورد توجه مسلمانان باشد.
وی با اشاره به روز مجلس و تقدیر از تلاش نمایندگان مردم در قوه مقننه گفت: مجلس شورای اسلامی نهادی انقلابی است که ضمن تصویب قوانین کارآمد و موثر باید درهمه زمینه ها انقلابی عمل کند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: جامعه به مجلسی در تراز انقلاب اسلامی نیاز دارد که مصوبه های خود را براساس آموزه های انقلابی ارائه دهد.
وی با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: آنچه امروز جامعه معلولان به آن نیاز دارند عملیاتی شدن وعده های مسئولان است.
صفایی بوشهری بیان کرد: هرچند جامعه معلولان از لحاظ جسمی محدودیت هایی دارند ولی با توجه به توانمندی آنان به عنوان یک انسان حق زندگی دارند و باید از همه حقوق شهروندی خود بهره مند شوند.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات جامعه معلولان وعده ندهند بلکه عمل کنند.
وی همچنین با اشاره به روز دانشجو گفت: مدیران جامعه تربیت شده دانشگاه ها هستند به همین دلیل این مراکز علمی باید در تراز انقلاب اسلامی باشند و با این نگاه در زمینه خودکفایی علمی، تولید علم و برنامه های دانش بنیان گام های اساسی بردارند.
امام جمعه بوشهر همچنین بر ضرورت استفاده ازتوانمندی جوانان استان بویژه جوانان هیاتی در بخش های مختلف تاکید کرد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با مسئولان همایش زکات گفت: پرداختن به امر زکات جامعه را از چالش فقر نجات می دهد.
امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز نیروی دریایی و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی دریایی گفت: نیروی راهبردی دریایی تاکنون فعالیت هایی مهم انجام داده است ولی قانع کننده نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید در عرصه سخت و نرم افزاری گام های اساسی برداشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره علوم انسانی اظهار کرد: علوم انسانی که در دانشگاهها تدریس می شود برگرفته از کتابهای جهان غرب است و آموزه های فرهنگ غرب به جوانان ارائه می شود.
صفایی بوشهری افزود: انقلاب اسلامی آمده که همه برنامه های جامعه را براساس اسلام، قرآن و سنت به جامعه ارائه کند و باید علومی که در دانشگاه ها تدریس می شود، مطابق با دین اسلام، قرآن و سنت پیامبر باشد.

کد خبر: 878551

وب گردی

وب گردی