ورود افراد غیرمتخصص به حوزه پوست و مو/ عوارض جبران‌ناپذیر جراحی‌های غیراستاندارد

عضو انجمن پوست و موی ایران گفت: متأسفانه برخی افراد غیرمتخصص با انجام کارهایی مانند تزریق ژل و حتی کاشت مو در مراکز زیرزمینی و غیرمجاز در حال فعالیت هستند که این مسائل می‌تواند سلامت جامعه را به صورت جدی به خطر بیندازد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس داریوش دائر عضو انجمن پوست و موی ایران ، در خصوص ورود افراد غیرمتخصص به حوزه پوست و مو اظهار داشت: از آنجا که بازار مطالبات زیبایی در کشور بسیار داغ است و انگیزه سودجویی و استفاده‌های مادی در برخی از افراد وجود دارد، تعدادی از ارگان‌ها که خود را وابسته به دانشگاه می‌دانند،‌ اقدام به برگزاری کلاس‌هایی در زمینه پوست و مو کرده‌اند که مجوزهای اهدایی آنها به‌ هیچ‌وجه مورد تأیید وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی نیست.

وی افزود: ورود این افراد به حوزه‌های پزشکی و زیبایی باعث سلب اعتماد مردم جامعه از متخصصین پوست و مو شده است. لازم است توجه کنیم صرف گذراندن دوره‌ای چندروزه یا حتی چند ساعته نمی‌تواند مجوزی برای فعالیت‌های افراد در حوزه زیبایی و انجام عمل باشد.

این متخصص پوست و مو گفت: متأسفانه برخی افراد غیرمتخصص با انجام کارهایی مانند تزریق ژل و حتی کاشت مو در مراکز زیرزمینی و غیرمجاز در حال فعالیت هستند که این مسائل می‌تواند سلامت جامعه را به صورت جدی به خطر بیندازد.

وی افزود: چندین مورد از عوارض این نوع جراحی‌ها توسط انجمن پوست و مو به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده شده و لازم است مردم جامعه نیز در این خصوص آگاهی بیشتری داشته باشند.

دائر در پایان در خصوص عوارض جراحی‌های غیراصولی گفت: سوختگی، تغییر شکل اندام، ایجاد بافت‌های اضافی و از بین رفتن توانایی اندام‌هایی مثل ابرو و پلک از مهم‌ترین عوارض جراحی‌های غیراستاندارد به شمار می‌رود.

701

کد خبر: 878612

وب گردی

وب گردی