دانش آموزان ایرانی دو برابر میانگین جهانی  در فضای مجازی  وقت می گذرانند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: دانش‌آموزان ایرانی زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند که این میزان 2 برابر میانگین جهانی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان اینکه آموزش الکترونیک ابزاری برای انتقال بهتر آموزش و تقویت آموزش رسمی است، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا آموزش الکترونیک جایگزین آموزش رسمی نشده و در کنار آموزش و پرورش رسمی و مکمل و تقویت کننده آن است.

وی افزود: دانش آموزان ایرانی زمان زیادی را در فضای مجازی می گذرانند که این میزان 2 برابر میانگین جهانی است و این مسئله در حالی اتفاق می افتد که محتوای مناسبی برای این دانش آموزان در فضای مجازی تولید نکرده ایم.

زینی وند اضافه کرد: معلمان باید به فناوری های روز به عنوان یک گزینه ضروری نگاه کنند زیرا روش های قدیمی جواب نمی دهد و باید تربیت با اقتضائات زمان همگام و هماهنگ باشد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به فعالیت هایی برای ارتقای عملکرد پرورشی و آموزشی در حوزه آموزش الکترونیک در وزارت آموزش و پرورش، گفت: از شهریور ماه و با دستور وزیر آموزش، تولید محتوای الکترونیکی در قالب 45 لوح آغاز شده است و در 6 مدرسه استان البرز و 4 مدرسه خارج از کشور به صورت پایلوت تدریس می شود.

وی با بیان اینکه برای توانمندی سازی معلمان و کادر هم برنامه هایی داریم، ادامه داد: دوره 12 جلسه ای در استان کرمانشاه به صورت پایلوت برگزار شده و در مرحله تربیت مدرس برای آموزش کادر هستیم.

زینی وند، یکی از نتایج گسترش آموزش های الکترونیک را گسترش عدالت آموزشی دانست و بیان داشت: 17 آیین نامه و دستورالعمل جدید در این حوزه وجود دارد که باید به 13 هزار مؤسس مدارس غیردولتی آموزش داده شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: سیستم‌ مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) روی یک سامانه نصب شده و 4 مدرسه در سرپل ذهاب تحت پوشش این آموزش هستند.
706

کد خبر: 878680

وب گردی

وب گردی