سال آینده، بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش به صورت استانی خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه از کسری بودجه مزمن رنج می برد، گفت: در سال آینده، بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش به صورت استانی توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی و هم اندیشی ذیحسابان ادارات کل آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت: همه نظریه پردازان راه توسعه و پیشرفت را در آموزش می‌بینند.

وی افزود: واقعیت این است که مشکلات آموزش و پرورش لاینحل نیست، بلکه از دل مسائل مالی نشأت می‌گیرد که ان‌شاءالله با تخصص شما بتوانیم اقدام به برطرف کردن مسائل کنیم و زمینه را برای انجام فعالیت‌های تخصصی آموزش و پرورش ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در خصوص اجرای بودجه 1396 از سوی وزارت، مبلغی اختصاص داده شد و اخیرا نیز یکسری ابلاغیه‌هایی به استان‌ها ابلاغ شده است.

الهیار اعلام کرد: در سال آینده، بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش به صورت استانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصل کار ما، افق تحولی پیش رو است که معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش قصد دارد کار را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بحث بودجه، پاشنه آشیل‌های سخت آموزش و پرورش شده است و تا زمانی که منابع لازم برای این کار وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم موفقیتی را متصور شویم و به همین جهت بحث بودجه از جمله موضوعات اساسی است که لازم است در تمام زمینه‌های آن ورود پیدا کنیم.

الهیار خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از کسری بودجه مزمن رنج می‌برد که خود معلول عوامل دیگری است و شروع کسری بوجه به دهه 60 برمی‌گردد که رشد جمعیت دانش‌آموزی بسیار بالا بود.

وی با اشاره به اصلاح شکل بودجه ریزی، گفت: ما نیاز داریم شکل بودجه ریزی را در آموزش و پرورش تغییر دهیم که نیازمند تخصص است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هم اکنون در حال تحلیل پکیج‌های خاص برای شیوه‌های تأمین مالی برای آموزش و پرورش هستیم.

الهیار تصریح کرد: درآمدزایی در آموزش و پرورش به دلایل مختلف امکان ناپذیر است و مدرسه به عنوان واسطه باید منابع بیرون را به فضای داخل وارد کند.
706

کد خبر: 878693

وب گردی

وب گردی