کمک سازمان برنامه و بودجه به روند جذب اعضای هیئت علمی

جلسه 201 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمدعلی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

در ادامه جلسه نیز گزارش وضعیت جذب اعضای هیئت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به عضویت 17645 نفر عضو هیئت علمی در این وزارتخانه در مقایسه با 205571 دانشجو، نسبت استاد به دانشجو 1 به 16 اعلام شد.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تخصیص 1000 مجوز استخدام در طول 4 سال گذشته، عدم وجود ردیف بودجه مستقل و عدم استقبال در برخی رشته‌ها از اهم موانع جذب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

در ادامه گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در بخش مربوط به راه‌حل مشکلات پیش‌رو، تخصیص 2هزار مجوز جذب به صورت سالانه در طول برنامه ششم، توجه به سند آمایش آموزش عالی و حل مشکل خدمت تمام‌وقت در این وزارتخانه از اهم موارد پیشنهادی است.

پس از ارائه این گزارش، دکتر باقر لاریجانی طی سخنانی گفت: کلیه درخواست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چارچوب احکام برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: طی جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی حل مشکل جذب اعضای هیئت علمی در حال پیگیری است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر کی نژاد هم در این زمینه طی سخنانی گفت: مشکل مهاجرت نخبگان با ساماندهی و روند جذب تا حدود زیادی حل خواهد شد.

وی افزود: توجه به نیاز کشورهای همسایه به متخصصین علوم پزشکی هم در این روند باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با همکاری سازمان برنامه‌ و بودجه و سازمان اداری و استخدامی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

کد خبر: 878694

وب گردی

وب گردی