بیش از 70 هزار مسجد موقوفه در کشور وجود دارد

معاون  توسعه مدیریت  ومنابع دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به مصوبات بین سازمان اوقاف و دانشکده‌های علوم قرآنی کشور گفت: انجمن یاوران وقف پیوند دانشکده‌های علوم قرآنی با مردم است.

به گزارش ایسکانیوز ، نشست مشترک روسای دانشکده‌های علوم قرآنی و مدیران ومسئولان سازمان اوقاف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این سازمان برگزار شد.
حمیدرضا ابراهیمی؛ معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این نشست اظهار کرد: با تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری به اقتضای نیاز هر محل بسیاری از مسائل پشتیبانی دانشکده‌ها حل می شود.
وی با اشاره به مصوبات بین سازمان اوقاف و دانشکده‌های علوم قرآنی کشور گفت: یکی از این مصوبات درباره انجمن یاوران وقف است که فعالیت‌های مقدماتی آن انجام شده و پس از فعالیت‌های تکمیلی ابلاغ می‌شود؛ وی تاکید کرد: انجمن یاوران وقف پیوند دانشکده‌های علوم قرآنی با مردم است.
رضا امانی؛ معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هم در بخشی از این نشست گفت: چندین همایش در دانشکده‌های علوم قرآنی کشور برگزار شد که می‌توان به همایش علمی و تخصصی اربعین اشاره کرد که در 14 دانشکده در ایام قبل از اربعین حسینی و بعد از آن برگزار شد.
وی افزود: همایش وقف علم و فناوری با رویکرد وقف علوم و فناوری‌های قرآنی به مناسبت روز وقف علم و فناوری در دهه وقف در هشت دانشکده علوم قرآنی برگزار شد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه اختتامیه همایش ملی «جهان شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر» روز یکشنبه (دوازدهم آذر ماه) در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این همایش از بین 173 مقاله 77 مقاله پذیرفته شده است.
امانی با بیان اینکه همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی هم همزمان با سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال 97 برگزار خواهد شد، گفت: در دو مرحله تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای این همایش انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه فرصت ارسال مقاله به همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این همایش در سال آتی در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام محمدی:برخی نااگاهانه می گویند وقف برای مردم چه کرده است / گسترش وقف علم وفناوری اولویت اوقاف
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه این سازمان و دانشکده‌های علوم قرآنی جزو یک خانواده هستند و باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند، گفت: مدیران کل اوقاف استانها خدمات وقف را برای مدیران، اساتید و دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی تبیین کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نشست مشترک روسای دانشکده‌های علوم قرآنی ومدیران ومسئولان سازمان اوقاف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این سازمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این نشست درباره ارتباط سازمان اوقاف و دانشکده‌های علوم قرآنی اظهار کرد: سازمان اوقاف و دانشکده‌های علوم قرآنی جزو یک خانواده هستند و باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.
وی افزود: سازمان اوقاف و دانشگاه علوم و معارف قرانی امانتی در دست ما بوده و طبق فرمایش امام حسن عسکری (ع) باید حقش اداء شود بنابراین باید با کنار گذاشتن مسائل حاشیه‌ای ذهن‌مان معطوف به خدمت باشد.
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه 5 هزار و 750 دانشجو در دانشکده‌های علوم قرآنی در حال تحصیل هستند، گفت: اگر همه با اتحاد و همدلی در تربیت قرآنی عمل کنیم، خدمت بزرگی کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه اکثر املاک در اختیار دانشکده‌های علوم قرآنی موقوفه هستند، تصریح کرد: باید بطور جدی ارتقاء بهره‌وری ودرآمد صحیح برای این املاک در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه تمامی مشکلات بشر ناشی ازرعایت نکردن دو معیار راستگویی و امانت است، تصریح کرد: اگر سازمان ملل، شورای امنیت و مجامع بین‌المللی صداقت داشنه باشند، هیچ مشکلی در دنیا وجود نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدان امانتی در اختیار ما است که باید حقش را اداء کنیم.
رئیس سازمان اوقاف به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری حفظ اتحاد و وحدت در زمان فعلی را از اوجب واجبات می دانند، گفت: باید مدیریت، اخلاق، رفتار، تلاش و خدماتمان طوری باشد که به‌عنوان شیعه سربلند شویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان خدمات اینکه بیش از 70 هزار مسجد موقوفه در کشور وجود دارد، گفت: خدمات وقف بی نظیر است بطوریکه تمام مدارس حوزه علمیه کشور موقوفه هستند.
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه خدمات علمی، آموزشی و فرهنگی وقف برای مردم بازگو شود، ادامه داد: با تمام این خدمات وقف، باز هم برخی می‌گویند وقف برای مردم چه کار کرده است؟
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: یک هزار و 400 مرکز درمانی موقوفه و 133 بیمارستان موقوفه در سراسر کشور وجود دارد که برخی از این مراکز روزانه 10 هزار مراجعه‌کننده دارد.
وی با اشاره به اینکه 479 مکان ورزشی موقوفه در کشور وجود دارد، گفت: نخستین سیستم آب لوله‌کشی در بیرجند موقوفه است که به موقوفه آب لوله معروف است..
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره ایجاد موقوفات نوین گفت: یکی از اولویتهای امسال، ایجاد موقوفات برای تولید علم و فناوری است و با توجه به اینکه در سند جامع علمی کشور چند حوزه از جمله حوزه علوم انسانی و علوم دینی قرار دارد و مطالعات قرآن و حدیث در این بخش مهم است بنابراین می‌تواند در تولید علم و فناوری اثرگذار باشد.
وی همچنین خواستار پاسخگویی به شبهات در دانشگاهها ی قرانی شد و افزود: شُبهات سنگینی علیه قرآن کریم مطرح است و باید از روشهای جدید و نوین برای بهره‌گیری از این کتاب آسمانی استفاده کنیم.
رئیس سازمان اوقاف به ضرورت ایجاد وقف های قرانی هم اشاره کرد و گفت : یکی از موقوفاتی که وقف‌های کمی دارد، بحث‌های قرآنی است و اگر هم وقفی در این زمینه وجود دارد مطابق نیازهای روز جامعه نیست، لذا دانشکده ها ودانشجویان در این زمینه باید فعال شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه مردم را در وقف به درستی راهنمایی کنیم که دچار سختی نشوند، تصریح کرد: بیاییم به امور خیریه جهت صحیح دهیم و آن جهت صحیح سنت حسنه وقف است.
وی گفت: این یک تهمت و دروغ است که می‌گویند با وقف کردن، سازمان اوقاف صاحب اموال واقف می‌شود؛ 8 هزار و 240 واقف، متولی موقوفات خودشان هستند و تاکنون یک هزار و 300 حکم تولیت صادر شده است.

705

کد خبر: 878742

وب گردی

وب گردی