انتقاد بی سابقه ترکیه از اتحادیه اروپا

وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه با انتقاد از سیاست‌های این اتحادیه در قبال پناهجویان گفت : ممانعت برخى کشورها از ورود مهاجران با سیم خاردار و اسلحه، به معناى موفقیت نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه که به منظور انجام چند دیدار رسمی در صوفیه، پایتخت بلغارستان به سر می برد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: "نباید ممانعت از ورود مهاجران به کشورهای اروپایی که با استفاده از کشیدن سیم خاردار و سلاح صورت می گیرد، یک موفقیت برای اروپا تلقی شود".

وی در ادامه گفت: "اگر دیدگاهی که ارزش های اخلاقی بنیادی را به منظور حفاظت از رفاه و امنیت اروپا نادیده می گیرد، پدید آورید در واقع زمینه آسیب رسانی به همین رفاه و امنیت را ایجاد کرده اید".

چلیک در رابطه با اظهارات اخیر گیلز دی کرشوف، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا مبنی بر تروریست نخواندن فتو، تصریح کرد: "این اظهارات نمونه ای از ضعف اتحادیه اروپا در خصوص ارزیابی گروه های تروریستی و مبارزه با آنها به شمار می رود".

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه در مورد تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش منابع مالی اعطایی به ترکیه نیز گفت: "این اقدام هیچ توجیه اخلاقی وسیاسی ندارد".

کد خبر: 878806

وب گردی

وب گردی