برترین های هفته چهاردهم در قرق شاگردان پروفسور

هفته چهاردهم لیگ برتر با 8 دیدار به پایان رسید که شاگردان برانکو یک هفته رویایی را پشت سرگذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته چهاردهم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید؛ تیم منتخب هفته چهاردهم در انحصار برانکو و شاگردانش است. این در حالی است که تیم فوتبال پرسپولیس با یک بازی معوقه و یک دیدار باقی مانده تا پایان نیم فصل با اقتدار عنوان قهرمانی تیم فصل را از آن خود کند. در ادامه نگاهی می اندازیم به ترین های هفته چهاردهم:

** دروازه بان:

پیام نیازمند(پیکان)

تیم فوتبال پیکان در یکی از حساس ترین دیدارهای لیگ برتر به مصاف استقلال تهران رفت؛ این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و گلرهای هر دو تیم موفق شدند کلین شیت کنند اما دروازه بان پیکانی ها کار سخت تری داشت و بارها با نجات دادن دروازه مانع شکست تیمش در این دیدار شد. امید ابراهیمی با پاس خسرو حیدری در مقابل دروازه صاحب فرصت خوبی شد که ضربه ابراهیمی با واکنش خوب نیازمند راهی کرنر شد.

** مدافعان:

محمدرضا خانزاده(پدیده)

در روزی که پدیده نیاز به برد داشت، گل اول دربی مشهد را خانزاده به ثمر رساند تا با 4 گل در کنار ایران پوریان گلزن ترین مدافع لیگ هفدهم باشد. او علاوه بر وظایف دفاعی اش همیشه در برنامه های هجومی تیمش نیز حضور پررنگی دارد و میل به گلزنی او باعث شد تا در دربی مشهد نیز یک گل حساس به ثمر برساند. خانزاده پیش از این مقابل سپاهان، استقلال خوزستان و تراکتور نیز موفق به گلزنی شده بود.

موسی کولی بالی(استقلال خوزستان)

استقلال خوزستان در اصفهان یک 90 دقیقه پرفشار مقابل سپاهان را تجربه کرد و مقابل حملات گسترده این تیم تنها یکبار تسلیم شد. بی شک موسی کولیبالی یکی از ارکان موفقیت خوزستانی ها در این دیدار بود و در نبرد میلیمتری با مهاجمان سپاهان یک قدم هم به عقب ننشست. او پایه گذار تک گل تیمش نیز بود و با پاس گل زیبایی که داد، باعث شد تیمش یک امتیاز ارزشمند از اصفهان به غنیمت ببرد.

سیدمجید حسینی(استقلال)

استقلال در این هفته موفق شد یک امتیاز از تیم پیکان بگیرد و حسینی یکی از اصلی ترین مهره های شفر برای کسب این یک امتیاز بود. او در چنیدن صحنه مانع نفوذ مهاجمان حریف شد؛ کنت چوگو در پشت محوطه جریمه در حالیکه یک بازیکن پیکان در هجده قدم منتظر دریافت توپ بود اقدام به شوت زنی کرد که ضربه این بازیکن توسط حسینی دفع شد. تیم پیکان روی یک ضد حمله صاحب فرصت خوبی شد که روستایی و دافه در برابر دفاع منسجم استقلال نتوانستند کاری از پیش ببرند.

محمد انصاری(پرسپولیس)

مدافع سمت چپ پرسپولیس بعد از هفته‌ها در بازگشت به پست تخصصی خود یک نمایش بی نقص را به جا گذاشت. محمد انصاری که فصل گذشته را در دفاع میانی پشت سر گذاشته بود، با حضور شجاع خلیل زاده، به پست تخصصی خود بازگردانده شد و چند هفته‌ای طول کشید تا به همان مدافع پدیده لیگ پانزدهم تبدیل شود. او در جدال مقابل ذوب آهن به بهترین شکل ممکن با وحید امیری در سمت چپ به زوج‌سازی پرداخت و هم در دفاع و هم حمله بازیکنی بی نقص نشان داد.

** هافبک ها:

کمال الدین کامیابی نیا(پرسپولیس)

کمال چهارمین گل فصل خود را نیز با ضربه سری دیدنی به ثمر رساند تا با سلام نظامی مخصوص خود آن را جشن بگیرد. هافبک دفاعی پرسپولیس با نقشی متفاوت که برانکو ایوانکوویچ به عهده او سپرده، ضمن انجام وظایف دفاعی و تخریبی در میانه میدان، توپ گردانی میانه زمین را نیز عهده دار بود و توانست هافبک‌های ذوبی را از جریان بازی خارج کند. او همانند دیدار مقابل پارس جنوبی با حضوری عجیب در باکس هجده قدم اینبار نه در قامت پاسور گل که زننده گل لقب گرفت و سهم خود را در شکست تیم امیر قلعه نویی در تهران ایفا کرد و انتقام پنالتی از دست رفته دو فصل گذشته خود از این تیم را اینچنین گرفت.

وحید امیری(پرسپولیس)

وینگر چپ پرسپولیس نیز در این دیدار در قامت همان بازیکنی که از او انتظار می‌رفت به نمایش پرداخت. استارت‌های تند و تیز در کنار تکنیک جالب توجه و در نهایت دو پاس گل دیدنی که او را به هافبک شماره یک برانکو ایوانکوویچ در این دیدار تبدیل کرد. امیری که اکنون انگیزه زیادی برای اینکه در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد دارد، نمی‌خواهد از این فرصت‌ها به سادگی عبور کند و در دیدار مقابل ذوب آهن را با دردسری باورنکردنی و غیرقابل تحمل مواجه کرد تا امیر قلعه نویی تا پایان بازی نیز نتواند حربه‌ای برای مهار او پیدا کند.

سامان نریمان جهان(گسترش فولاد)

نریمان جهان در تیم گسترش فولاد عملکرد چندان خوبی را به نمایش نگذاشت اما در بازی برابر سایپا به پست اصلی خود بازگشت و در نقش مهاجم سایه یک روز رویایی را پشت سر گذاشت. او در 17دقیقه هت تریک کرد تا هم سایپا و دایی را شوکه کند و هم، هم تیمی های خودش را! نریمان جهان با درخشش دراین دیدار نشان داد می تواند در نیم فصل دوم تمام امتیازات از دست رفته را برای تیمش جبران کند.

جاسم کرار(صنعت نفت آبادان)

کرار جاسم بهترین بازیکن نفت در این روزهاست. او در مسابقه آبادانی ها مقابل تراکتورسازی با تلاش زیاد و در روزی که بازی درگیرانه و فیزیکی بود، توانست نقش خودش را ایفا کرده و در نهایت تک گل تیمش را هم به ثمر رساند. کرار بهترین گلزن نفت آبادان است و این برای یک هافبک آمار فوق العاده ای به حساب می آید.

** مهاجمان:

رحیم زهیوی(فولاد خوزستان)

دو تیم فوتبال فولاد و سپیدرود رشت به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با درخشش زهیوی در فاز هجومی با کسب سومین برد متوالی تیمش به پایان رسید. زهیوی با دوندگی زیاد خط دفاعی سپیدرود را بارها تحت فشار قرار داد و اگر کمی با دقت بود، می توانست بازهم برای تیمش گلزنی کند. او که پیش از این مقابل گسترش فولاد نیز موفق به گلزنی شده است، حالا به یکی از مردان ثابت پورموسوی تبدیل شده است.

علی علیپور(پرسپولیس)

علیپور در دیدار برابر ذوب آهن نمایش خیلی خوبی را ارائه داد و موفق شد اولین گل این دیدار را به ثمر برساند. او در ادامه با دوندگی که داشت حسابی دفاع ذوب آهن را به زحمت انداخت و با خسته کردن آن ها شرایط گلزنی را برای هم تیمی هایش فراهم کرد. علیپور در صحنه با یک برگردان و حرکت فنی می توانست دروازه ذوب را برای بار دوم باز کند که توپ او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. این بازیکن جوان برانکو موفق شد در جدول گلزنان لیگ برتر در جایگاه 7 گلٍ ها قرار بگیرد.

** سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

** نیمکت ذخیره ها: سعید جلالی راد، محمد قاضی، سیدجلال حسینی، سینا مریدی، محمد ابراهیمی، محسن مسلمان، مرتضی اسدی.

601

کد خبر: 878864

وب گردی

وب گردی