نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس باید به خوبی معرفی شود

در جلسه مشترک مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیر کل اسناد و موزه نیروی انتظامی بر تعامل بیشتر برای بیان نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز در این جلسه دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: نیروهای انتظامی شامل ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس نقش مهمی داشته که باید به خوبی معرفی شود.

وی افزود: نیروهای انتظامی در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر برقراری نظم و امنیت در داخل کشور در جبهه های حق علیه باطل نیز خوش درخشیدند و حضوری تاثیرگذار در کنار نیروهای ارتش ،سپاه وبسیج داشتند.

جعفری اظهار داشت: بر اساس نقشه جامعی که توسط موزه در حال تدوین است نقش تمامی سازمان ها ، یگان ها و رده های موثر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تناسب دیده خواهد شد.

در ادامه سرهنگ بهرام آینه وند مدیر کل اسناد و موزه نیروی انتظامی با اشاره به تفاهم نامه موزه انقلاب اسلامی و مرکز اسناد و موزه ناجا در سال 92 اظهار داشت : همکاری و تعامل خوبی با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه بیان نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است .

وی افزود: مرکز اسناد و موزه نیروی انتظامی تمامی اسناد موجود در دوران دفاع مقدس در مورد فعالیت ژاندارمری ، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی را جمع آوری کرده است و نسخه ای از این اسناد در اختیار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.

در ابتدای جلسه علی اصغر فلاح زاده معاون پژوهش و مطالعات دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گزارشی از روند اجرای تفاهم نامه فی مابین دو مجموعه ارائه کرد و گفت: تا کنون 480 جلسه احصاء تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان نیروی انتظامی برگزار شده است.

وی برگزاری همایش پیشکسوتان ژاندارمری ، نمایشگاه فعالیت های نیروی انتظامی و اهداء 12 عنوان از کتاب خاطرات ژاندارمری به کتابخانه تخصصی شهید سوداگر را از دیگر همکاری های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مرکز اسناد و موزه ناجا بر شمرد.

700

کد خبر: 878883

وب گردی

وب گردی