آخوندی: حل مشکلات محیط زیستی با انتقال حمل و نقل جاده ای به سمت ریلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز قرارداد مهمى توسط راه آهن براى خرید ٤٥٠ دستگاه واگن امضا مى شود که این قرارداد به ارزش ٧٢٠ میلیون یورو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس آخوندى، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضاى قرارداد ساخت ٤٥٠ دستگاه واگن مسافرى ریل باس گفت: امروز قرارداد مهمى توسط راه آهن براى خرید ٤٥٠ دستگاه واگن امضا مى شود که این قرارداد به ارزش ٧٢٠ میلیون یورو خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: این قرارداد به مشارکت کره جنوبى و شرکت ایریکو ایران به مرحله اجرا در خواهد آمد که دوره این قرارداد ٦/٥ ساله خواهد بود.

آخوندى اظهار داشت: قرارداد قبلی براى ١٥٠ دستگاه بود که براى ٤٥٠ دستگاه دیگر در حال انعقاد قرارداد هستیم و در پایان قرارداد ٦٥٠ واگن فعال خواهیم داشت و مى توان گفت این اقدام گام بسیار مهمى در جهت اجراى برنامه ششم توسعه خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازى افزود: در آستانه زمستان هستیم که با مسایل محیط زیست مواجه خواهیم شد و براى حل این مشکل در کلان شهرها باید بخشى از حمل و نقل جاده اى که به صورت خودروى شخصى انجام مى شود به سمت ریل منتقل شود که این امر باعث فراهم شدن ظرفیت ٧٠ میلیون مسافر به صورت سالانه خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: این اقدامى است که باعث ورود فناورى جدىد و اشتغال در ایران خواهد شد که براى یک هزار نفر اشتغال مستقیم، یک هزار و ٧٠٠ نفر اشتغال غیر مستقیم در مرحله بهره ورى ٢ هزار اشتغال را فراهم خواهد کرد.

آخوندى گفت: این قرارداد گام بسیار مهمى در حوزه حمل و نقل مسافرین و انتقال مسافرین از جاده به ریل خواهد بود.

403

کد خبر: 878895

وب گردی

وب گردی