حضور تیم ملی والیبال ایران در کاپ آسیا/حریفان بانوان مشخص شدند

تیم ملی والیبال بانوان ایران در سال 2018 در مسابقات کاپ آسیا حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی که هر دو سال یک بار مسابقات AVC CUP برگزار می‌شود و 8 تیم نیز جواز حضور در این دوره را پیدا می‌کنند، اما براساس اعلام تقویم کنفدراسیون والیبال آسیا، مسابقات در سال 2018 با حضور 10 تیم برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2017 نهم شده بود می‌تواند در مسابقات کاپ آسیا حضور داشته باشد.

قرعه‌کشی مسابقات والیبال کاپ آسیا نیز انجام شده که تیم ملی ایران با تایلند، چین، ویتنام و فیلیپین در یک گروه قرار دارد. در گروه B نیز تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه، قزاقستان و استرالیا با هم رقابت می‌کنند. میزبانی این دوره از مسابقات را تایلند برعهده دارد. رقابت‌ها روزهای 17 تا 23 سپتامبر (26 شهریور تا اول مهر) برگزار خواهد شد.

نکته دیگر اینکه کنفدراسیون والیبال آسیا برای ترغیب تیم‌های سطح پایین برای نخستین بار مسابقات Challenge Cup را برگزار می‌شود. تیم‌هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌هایی پایین‌تر از رتبه دهم قرار دارند در این مسابقات شرکت می‌کنند.

همچنین مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نیز روزهای 11 تا 18 جولای در قزاقستان برگزار می‌شود. بانک سرمایه در دوره قبل نماینده ایران در این مسابقات بود.

601

کد خبر: 878898

وب گردی

وب گردی