مشارکت جدید فرانسوی‌ها در بزرگترین مجتمع آروماتیک صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری از اجرای تعویض مولکولارسیو و تعویض پانل‌های برج‌های جذب واحد 700 با مشارکت دو شرکت فرانسوی سکا و اکسنس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجتبی طاهری، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح تعویض مولکولارسیو واحدهای فرآیندی مجتمع پتروشیمی نوری، گفت: هم اکنون خرید مولکولارسیو از شرکت Ceca فرانسه به طور کامل انجام شده و محموله مولکولارسیو هم وارد سایت شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اعلام اینکه اجرای این پروژه دو قسمت دارد، که قسمت اول خرید و تعویض مولکولارسیو و قسمت دوم تعویض پانل‌های برج‌های جذب واحد 700 است، تصریح کرد: تاکنون قرارداد بخش دوم هم با شرکت اکسنس فرانسه که لایسنسور طرح بوده امضا شده و تجهیزات اجرای این طرح خریداری شده و در حال ساخت است.

او با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه زمان بندی این طرح تا شهریور 97 تکمیل شود در خصوص سرمایه گذاری اجرای این طرح هم توضیح داد: کل هزینه خرید مولکولارسیو و نصب پانل های برج‌های جذب در مجموع 60 میلیون یورو شده است.

پتروشیمی نوری یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان محصولات آروماتیک جهان با ظرفیت 5/4 میلیون تن در سال، از جمله طرح‌های استراتژیک برنامه پنج ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران است.


خوراک اصلی این مجتمع، میعانات گازی به میزان 5/4 میلیون تن در سال بوده که توسط پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود و سالانه 270 هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم نیز به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می گیرد. تولیدات این مجتمع در تهیه پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها و رزین‌ها، حلال‌ها، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات نباتی کاربرد دارد. بازار هدف محصولات این شرکت مناطقی همچون کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، هند، چین، کره جنوبی و ... است.

402

کد خبر: 878902

وب گردی

وب گردی