بزرگداشت علامه طباطبایی در انجمن مفاخر

بزرگداشت مرحوم علامه طباطبائی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه 13 آذرماه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی (ره)، مفسر بزرگ قرآن روز دوشنبه 13 آذرماه با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم و مفسر قرآن شیعه ایرانی است. اهمیت وی به جهت زنده کردن حکمت و فلسفه و تفسیر در حوزه‌های تشیع بعد از دورهٔ صفویه بوده‌ است.

به ویژه اینکه وی به بازگویی و شرح حکمت صدرایی بسنده نکرده، به تأسیس معرفت‌شناسی در این مکتب می‌پردازد. همچنین با انتشار کتب فراوان و تربیت شاگردان برجسته در دوران مواجهه با اندیشه‌های غربی نظیر مارکسیسم به اندیشه دینی حیاتی دوباره بخشیده، حتی در نشر آن در مغرب زمین نیز می‌کوشد.

در مراسم بزرگداشت این عالم برجسته، بزرگانی چون دکتر حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید مصطفی محقق داماد، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) حضور دارند.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند به انجمن آثار و مفاخر واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 878925

وب گردی

وب گردی