فضائلی: تلاش ریشه داری در غرب برای اسلام هراسی وجود دارد/ رهبر معظم انقلاب به جوانان نگاه مبنایی دارد

کارشناس سیاسی با اشاره به سالگرد نامه رهبرانقلاب به جوانان غربی اظهار داشت: یک تلاش ریشه دار در غرب است که قدمت چند قرنی دارد و در دوسه دهه اخیر شدت گرفته و این کار انجام می شود.

مهدی فضائلی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درمورد هدف نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در صدر نامه اشاره می کنند حوادث تروریستی فرانسه باعث می شود که به فاصله کوتاهی از نامه اول نامه بعدی خود را به جوانان غربی بنویسند.

وی در مورد محور های نامه اظهار داشت: محورهای نامه هام متنوع است مصادیق آن بحث تروریسم، تهاجم فرهنگی، شهرک سازی صهیونست ها، نقد خشونت است و جوانان غربی را مخاطب قرار می دهند که نسبت به این مسائل توجه کنند و اسیر فضاسازی هایی که علیه دنیای اسلام است نشوند.

فضائلی در خصوص علت این که نامه خطاب به جوانان غربی نوشته شده است خاطر نشان کرد:علت این کار که هم در نامه اول و دوم ایشان دیده می شود و می گویند امیدم برای ساختن کشور و ملت خود به شما جوانان است و همین نگاه را به داخل کشور خودمان هم دارند این است که یک نگاه مبنایی دارند،این قشر می تواند منشا تحول برای آینده باشند.

کارشناس سیاسی در مورد از بین رفتن فضای اسلام هراسی بعد از این نامه ابراز کرد: با یک نامه قطعا نمی توان گفت این قضایا تمام می شود چون یک تلاش ریشه دار در غرب است که قدمت چند قرنی دارد و در دوسه دهه اخیر شدت گرفته و این کار انجام می شود.

وی ادامه داد: طبیعتا با یک نامه تمام این آثار از بین برود، قطعا تلاشی بوده که رهبری انجام دادند و باید در شکل های مختلف ادامه پیدا کند دستگاه های دیگر تلاش کنند بحث اسلام هراسی را کاهش دهند.

فضائلی در مورد اسلام هراسی در غرب تأکید کرد: بحث سیاسی فرهنگی جدی است که غرب در خصوص اسلام هراسی شروع کرده است ما باید اقدامات گسترده ای در این مقابله با این موضوع انجام دهیم.

کارشناس سیاسی در مورد نقش رسانه های غربی برای اسلام هراسی با اشاره به جدی بودن این مسئله اظهار داشت: از مهم ترین ابزاری که برای گشترش و تعمیق اسلام هراسی استفاده می شود همین رسانه ها هستند.

وی تصریح کرد: مهم ترین ابزار در اختیار سیاست مداران و سیاست گذاران غرب برای پیگیری و تحقق سیاست های خود همین رسانه ها هستند.

فضائلی در مورد کوشش رسانه های داخلی برای رساندن پیام نامه رهبر معظم انقلاب به گوش غرب و جهان گفت: تلاش های خوبی صورت گرفته ولی جای کار بیشتری دارد برای این که هر مقدار بتوانند بایستی در گسترش و توزیع آن در رساندن به جوانان غربی تلاش کرد.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: رسانه ها داخلی در بحث بین الملل ضعیف هستند باید برای تقویت آن و جذب مخاطب بین الملل تلاششان را بیشتر کنند و بتوانند از این موضوع استفاده حداکثری را داشته باشند.

303

کد خبر: 878956

وب گردی

وب گردی