کمک داورها به داد حیدری رسیدند/ پنالتی ذوب آهن اشتباه بود

چهاردهم لیگ برتر با 8 دیدار برگزار شد و طبق معمول قضاوت و داوری ها با اعتراضاتی از سوی مربیان و بازیکنان همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته چهاردهم لیگ برتر با 8 دیدار برگزار شد و طبق معمول قضاوت و داوری ها با اعتراضاتی از سوی مربیان و بازیکنان همراه بود. پرحاشیه ترین قضاوت ها در این هفته به دو تیم پرسپولیس و استقلال برمی گردد؛ دو صحنه مشکوک که به سود آبی ها و به ضرر سرخ پوشان سوت زده شد.

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص قضاوت داوران دیدار استقلال و پیکان عنوان کرد: قضاوت این دیدار برعهده پسام حیدری بود که عملکرد چندان خوبی را ارائه نداد؛ باید به کمک‌های این داور تبریک بگوییم که به خوبی او را در امر قضاوت همراهی کردند. دردقیقه 10 بازی صحنه ای رخ داد که حیدری اصلاً او را ندید؛ در صحنه ای که خطای پنالتی گرفته شد مطمئن نبود، مهاجم پیکان روی مدافع استقلال خطا کرد و او خطا را برعکس تشخیص داد و اعلام پنالتی کرد. آن چیزی که جالب بود در بازی همه فکر می‌کردند، پیام حیدری تحت تاثیر جو تماشاگران و یا بزرگ بودن نام استقلال تصمیمشان را برگرداند. ولی اسدی بلافاصله داور اول این دیدار را احضار کرد در صورتی که آن منطقه جریمه، وظایف کمک داور اول نیست و صرفاً آن منطقه را داور خودش تصمیم گیری می‌کند.

وی ادامه داد: داور چهارم هم در این صحنه تاثیرگذار بود و کمک کرد که در نتیجه کار تیمی خوبی صورت بگیرد. در غیر این صورت حاشیه بسیار بدی برای پیام حیدری اتفاق می‌افتاد. حیدری در سال قبل قضاوت های بهتری داشت؛ امسال کمتر شاهد قضاوت زنده و مستقیم او از سوی فدراسیون هستیم.

کارشناس داوری در خصوص دیگر بازی تیم پایتخت بیان کرد: بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن را زاهدی‌فر قضاوت کرد و سوت های درستی هم زد، در این بازی اخطارهایی که می‌داد صحیح بود. تنها در صحنه پنالتی شاهد قضاوت اشتباه او بودیم که توپ هم گل نشد. تصمیم داور این مسابقه کمی تعجب برانگیز بود، این برخوردهادر فوتبال طبیعی است مدافع پرسپولیس هیچ گونه خطایی روی بازیکن ذوب آهن نداشت. پنالتی شاگردان قلعه نویی 100درصد اشتباه بود اما باگل نشدن توپ تاثیر منفی در روند بازی و نتیجه نگذاشت. اما در ادامه خراب شدن پنالتی توسط مرتضی تبریزی، علیرضا بیرانوند گلر پرسپولیس به خاطر درگوشی صحبت کردن با تبریزی به صورت تهدیدآمیز باید یک کارت زرد دریافت می کرد.

** اسامی داوران هفته چهاردهم:

*پیکان تهران- استقلال تهران/ پیام حیدری – آرمان اسعدی – سجاد طوری – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون اصفهانیان
*فولاد خوزستان- سپیدرود رشت / مهدی سیدعلی – سعید قاسمی – یعقوب سخندان – علیرضا حیدرپناه – ناظر: اسماعیل صفیری
*فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- استقلال خوزستان/ روح اله شریفی – سعید علی نژادیان – حسن انتظاری –علی میرغفاری–ناظر: رسول فروغی
*گسترش فولاد تبریز- سایپـا تهران/ موعود بنیادی فر – علی میرزابیگی – حمیدرضا کنعانی – سعاد وفاپیشه – ناظر: حسین نجاتی
*سیاه جامگان-پدیده خراسان/ بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – مهدی الوندی – محمدحسین ترابیان – ناظر: ایرج نظری
*نفت تهران-پارس جنوبی جم/ حسن اکرمی – رضا سخندان – محمدرسول ذورقی – علی احمدی – ناظر: زاهد بحرینی
*صنعت نفت آبادان- تراکتورسازی تبریز/ حمید حاج ملک – علیرضا ایلدروم – محمدهاشمی نسب – جواد محمدی – ناظر: بهرام مهرپیما
*پرسپولیس تهران-ذوب آهن اصفهان/ محمدحسین زاهدی فرد – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – شاهو اصلانی – ناظر: علی خسروی

601

کد خبر: 879000

وب گردی

وب گردی