حدادعادل درگذشت مرحوم چایچیان را تسلیت گفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت حبیب‌الله چایچیان متخلص به «حسان» از شاعران آئینی کشورمان پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پی درگذشت «حبیب‌الله چایچیان» متخلص به «حسان» از شاعران آئینی کشورمان، پیام تسلیت صادر کرد.

حداد عادل در این پیام آورده است:

«بسمه تعالی

درگذشت شاعر آئینی ارجمند شادروان حبیب‌الله چایچیان(حسان) را به خانوادة آن مرحوم و عموم اهل ادب و دوستداران اهل بیت پیامبر(ص) تسلیت می‌گویم. او با اعتقاد پاک و ذوق سلیم خود توانست جایگاه ادبی شعر آئینی را در دوران ما ارتقا بخشد. برای آن مرحوم از درگاه خداوند کریم علو درجات مسئلت می‌کنم.

همچنین مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت و فقدان این شاعر آیینی را تسلیت گفت: «من ماتَ عَلی حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهیدًا»

خبر درگذشت نویسنده، مترجم و شاعر نامدار اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی، استاد حبیب‌الله چایچیان، جامعه مذهبی‌فرهنگی کشور را در اندوه و ماتم فرو برد. پیر غلام خاندان وحی و عترت، مرحوم استاد حبیب‌الله چایچیان، متخلص به «حسان»، عمری را وقف سرایش اشعار در ستایش و منقبت اهل‌بیت(ع) کرده بود. اشعار خالصانه و زیبای ایشان در قلب و زبان ملت ایران جایگاهی ویژه دارد.

اینک اهالی فرهنگ و ادب کشور بزرگ‌مردی صاحب نفس، پیرغلامی خالص و یاوری صادق برای انقلاب اسلامی را از دست داده است. مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضایعه درگذشت استاد چایچیان را به رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم آن شاعر بزرگ و جامعۀ فرهنگی‌کشور تسلیت گفته و علو مرتبت و دوام انس و هم‌نشینی آن مرحوم با ائمه اطهار(ع) و شهدای مکتب سرخ تشیع را از خداوند منان مسئلت می‌دارد.»

کد خبر: 879037

وب گردی

وب گردی