امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه خلیج فارس با سه دانشگاه گرجستان

چند تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس بوشهر و سه دانشگاه گرجستان شامل دانشگاه‌های جاواخیشویلی (دولتی تفلیس)، گرجستان و ایلیا امضا شد .

به گزارش ایسکانیوز و بنا به اعلام واحد مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، این تفاهمنامه ها، در جریان سفرهیاتی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر به ریاست عبدالمجید مصلح رئیس این دانشگاه و برای گسترش همکاری های علمی و آموزشی به امضا رسیده است.

این تفاهمنامه‌ها با هدف برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش و تقویت زبان فارسی و ایرانشناسی برای دانشجویان دانشگاه های گرجستان طراحی شده است .

دوره‌های آموزشی زبان فارسی و ایرانشناسی برای دانشجویان گرجی به زودی در محل دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز می شود.

در جریان این سفر هیات ایرانی ضمن دیدار با روسای دانشگاه های یاد شده و بازدید از امکانات آموزشی و پژوهشی آنها آمادگی خود را برای گسترش همکاری در زمینه های مورد علاقه طرفین مانند طرح های مشترک آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو، اعلام کردند.

هیات دانشگاه خلیج فارس در حاشیه برنامه های اصلی خود، در مراسم افتتاح مرکز علمی و پژوهشی ایران و گرجستان در دانشگاه بین المللی قفقاز نیز شرکت کرد.

دانشگاه دولتی تفلیس موسوم به دانشگاه جاواخیشویلی در فوریه سال 2018 میلادی، صد ساله خواهد شد و رشته ایرانشناسی از بدو تاسیس این دانشگاه در سال 1918 به عنوان یکی از رشته های اصلی این دانشگاه، فعالیت‌های قابل ملاحظه علمی و پژوهشی و ترجمه آثار فاخر زبان و ادب فارسی را در دستور کار خود داشته است.

دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز مهرماه سال 1371 راه اندازی شده و اکنون هشت دانشکده دارد.

برگزاری دوره‌های ایرانشناسی در این برای دانشجویان گرجستانی، را دکتر لیلا رضایی استاد اعزامی از دانشگاه خلیج فارس و استاد کرسی زبان فارسی دانشگاه‌های گرجستان در برنامه سفر وزیر علوم کشورمان به گرجستان ارائه کرد که با استقبال رو به رو شد.

کد خبر: 879098

وب گردی

وب گردی