زلزله 5 ریشتری کرمان خسارتی نداشته است

معاون استانداری کرمان گفت: زلزله دقایقی پیش در حوالی کرمان هیچ گونه خسارتی نداشته و وضعیت تحت کنترل است.

سید مصطفی آیت الهی موسوی در رابطه با پس لرزه اخیری که در کرمان به وقوع پیوست، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: زلزله 5.5 ریشتری کمتر از یک ساعت پیش در کرمان به وقوع پیوست که خداروشکر هیچ گونه خسارتی تا هم اکنون اعلام نشده و وضعیت تحت کنترل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای هلال احمر و فرماندار کرمان در مناطق زلزله زده حضور دارند و وضعیت زلزله زده ها را کنترل می کنند.

معاون استانداری کرمان تصریح کرد: در بازدیدی که صبح امروز از مناطق زلزله زده از جمله منطقه راور داشتم مردم مقداری اضطراب داشته و تقاضای چادر داشتند که دستور دادم چادر در اختیارشان قرار دهند تا مشکلشان حل شود.

موسوی با اشاره به زلزله سال 83 اظهار داشت: آن زلزله به دلیل وجود خانه های خشتی خرابی و تلفات بسیاری داشت که با اعلام ستاد بحران خانه های مناطق زلزله زده مقاوم سازی شدند.

وی ادامه داد: حدود 30 هزار و خورده ای خانه در شهرستان های راور، زرند و کرمان ساخته شد که مقاوم هستند و مردمی که در این خانه ها زندگی می کردند با هیچ خسارت جانی یا مصدومیتی روبرو نشده اند.

معاون استانداری کرمان ادامه داد: تعدادی از بناهایی که در سال 83 مردم اجازه مقاوم سازی خانه شان را نداده و خانه هایشان از خشت ساخته شده بودند بر اثر زلزله روز گذشته تخریب شده اند؛ در حال حاضر در حال کنترل و پیگیر ساخت این خانه ها هستیم تا برای اسکان موقتشان چادر نصب شود.

موسوی با بیان اینکه بحث اسکان را به صورت اردوگاهی پیگیری می کنیم، گفت: به آن دلیل اسکان ها را به صورت اردوگاهی پیگیری می کنیم که کنترل آن ها راحت تر و تجهیزات آماده بوده است و همچنین می توان سریعتر به آنها رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: طی دستوری که به ما ابلاغ شده است در حال حاضر خانه های خشتی که مردم در آنها ساکن هستند در محوطه باز خانه ها چادر نصب می شود تا مردم بتوانند اقامت کنند.

معاون استانداری کرمان در رابطه با قنوات گفت: 108 قنات در منطقه راور وجود دارد که حدود 87 قنات با مشکل برخورد کرده و شناسایی، حل معضلات و لایروبی این قنوات به جهادکشاورزی واگذار شده است.

به گزارش ایسکانیوز، پس از وقوع زلزله در ساعت 6:2 روز جمعه 10 آذر ماه در روستای گورک شهرستان راور در استان کرمان آمار پس‌لرزه‌های زلزله تا به کنون به 170 رسیده است؛ این در حالی است که زلزله دیگری عصر امروز شنبه 11 آذرماه به بزرگی ۵.۵ ریشتر در ساعت 15:27 دقیقه حوالی هجدک کرمان را لرزاند.

901/900

کد خبر: 879103

وب گردی

وب گردی