کناره گیری کشیش جمهوری خواه از حزب خود

یک کشیش جمهوری‌خواه به دلیل آن که رئیس جمهوری آمریکا با اظهارات و مواضعش به آغاز یک جنگ نژادی کمک می‌کند، این حزب را ترک کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه ایندیپندنت، "اونیل دوزیر"، کشیش برجسته سیاه­ پوست جمهوری خواه اهل فلوریدا که در کمپین انتخاباتی جورج بوش پسر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا حضور داشت، گفت: ترجیح می‌دهم یک حامی مستقل باشم تا جمهوری خواه.

وی در سرمقاله‌ای در روزنامه "سواس فلوریدا" نوشت:‌ دیگر نمی‌توانم یکی از اعضای حزبی باشم که ریاستش را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برعهده دارد. یکی از دلایل اصلی من در خروج از حزب جمهوری خواه امتناع ترامپ در محکومیت گروه‌های نژادپرست سفید پوست است.

در اوت سال جاری میلادی، ترامپ پس از آن که نژادپرست‌های سفید پوست را که مسئول ناآرامی‌ها در شارلوتزویل ویرجینیا بودند محکوم نکرد، خشم بسیاری را برانگیخت. او تمامی طرف‌های درگیر در ناآرامی را مقصر جلوه داد.

این کشیش سیاه­پوست ترامپ را به حمایت از نئونازی‌ها متهم کرد و گفت: اقدامات ترامپ و رویکردش در قبال آفریقایی-آمریکایی‌ها باعث شده تا سفیدپوستان و حزب جمهوری خواه بیش از گذشته نسبت به سیاه پوستان رفتاری بی­عاطفه نشان دهند.

کد خبر: 879124

وب گردی

وب گردی