کشف۲ گور دسته جمعی دیگر در عراق

نیروهای حشد شعبی عراق امروز (شنبه) از کشف دو گور جمعی متعلق به حدود ۱۴۰ جسد غیر نظامی در نزدیکی شهرستان سنجار خبر دادند که به دست داعش کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سومریه نیوز، نیروهای تیپ ۱۵ حشد شعبی اعلام کردند یک گور جمعی در جنوب سنجار کشف کردند که شامل جسد ۸۰ غیرنظامی است و بیشتر آنها ایزدی هستند.

طبق این بیانیه، گروه دیگری از نیروهای حشد شعبی یک گور جمعی دیگر را در روستای "قابوسی" در جنوب سنجار پیدا کردند که متعلق به اجساد بیش از ۲۰ زن و ده‌ها کودک ایزدی است.

تیم‌های متخصص برای شناسایی هویت این اجساد به منطقه اعزام شدند.

نیروهای عراقی پیوسته به گورهای جمعی که به دست داعش اعدام شدند، دست می‌یابند.داعش اخیرا از آخرین شهر تحت تسلطش در عراق که در سال ۲۰۱۴ به آن حمله و یک سوم آن را تحت کنترل خود درآورده بود، بیرون رانده شد.

در ماه اکتبر مقامات عراق اعلام کردند: پس از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ از شهرستان سنجار نیروهای عراقی بر آن کنترل پیدا کردند.

همچنین یک مقام ارشد سنجار گزارش داد: از زمان بازپس‌گیری سنجار از کنترل داعش در سال ۲۰۱۵ به دست نیروهای پیشمرگ، ۳۷ گور جمعی در مناطق پراکنده این شهرستان پیدا شده است.

۲۲ نوامبر نیروهای امنیتی عراق یک گور جمعی نزدیک موصل پیدا کردند که شامل ۷۳ جسد می‌باشد.

حدود سه هفته پیش هم گورهای جمعی متعددی متعلق به حداقل ۴۰۰ جسد نزدیک حویجه در شمال بغداد شناسایی شدند. این شهر ابتدای اکتبر به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

چهارم اوت ۲۰۱۷ هم مقامات اعلام کردند به یک گور جمعی متعلق به جسد ۴۰ مرد دست یافتند که داعش در زمان کنترل خود به الرمادی در سال ۲۰۱۵، آنها را اعدام کرده بود.

گروه تروریستی داعش در زمان کنترل خود بر مناطق مختلف عراق اقدامات وحشیانه‌ای مرتکب شده و دست به قتل عام غیرنظامیان زده بود.

کد خبر: 879156

وب گردی

وب گردی