تبیین مساله پیشگیری از جرم در جامعه با همراهی رسانه ها محقق می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دوازدهمین نشست کمیته رسانه معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: پیشگیری در قوه قضاییه مهمترین اولویت است و ما در تلاش هستیم که مردم هم در این برنامه های پیشگیرانه سهیم باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما، محمد باقر الفت گفت: برنامه ریزی کرده ایم که مردم پیش از انجام هر اقدامی نگاه پیشگیرانه داشته باشند و رسانه ها در این زمینه نقش دارند.
الفت تصریح کرد: هدف این است که با همراهی رسانه ها مردم را نسبت به مسایل حقوقی آشنا کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امروز همه با معاونت پیشگیری قوه قضاییه آشنا هستند و پیشگیری فقط منحصر به قوه قضاییه نیست بلکه همه دستگاه های دیگر هم در این زمینه نقش دارند.
وی افزود: اینکه پیشگیری فرهنگ مردم شده یا خیر؟ جای بحث دارد و ما عقیده داریم که هنوز در باور برخی از مردم پیشگیری شفاف سازی نشده است.
الفت گفت: رسانه ها در حوزه پیشگیری نارسایی هایی دارند و تا صحبت از خبر می شود رسانه هابیشتر به سمت جرایمی که صورت گرفته می روند و این درحالی است که رسانه ها باید وجوه پیشگیرانه را مطرح کنند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: در جامعه ای که خبر اختلاس 10 هزار میلیاردی برای اعلام خطر منتشر می شود و مردم واکنشی نشان نمی دهند یعنی به سمت موضوع خطر می دوند.
الفت گفت:رسانه ها هم در شرایطی دچار ضعف شده اند و ما از رسانه ها می خواهیم در امر پیشگیری به ما کمک کنند.
وی افزود: رسانه می تواند از دستگاه های متولی، راهکارهای پیشگیری را مطالبه کنند.
الفت ادامه داد: رسانه باید حرفه ای عمل کند یعنی هم خوب و به موقع و کامل بنویسد و هم مطالبه گر باشد.
در ادامه این نشست برخی مدیران مسئول رسانه ها نظرات خود را مطرح کردند.
رحمانیان مدیرمسوول روزنامه شرق با اشاره به نقش رسانه ها در پیشگیری از جرم افزود: رسانه ها می توانند با ارائه مبانی حقوقی، مردم را از حقوق خودشان مطلع کنند.
وی همچنین تاکید کرد: رسانه ها برای قبح زدایی از جرائمی مثل اختلاس و مفاسد اقتصادی نقش موثری دارند و نباید اجازه بدهیم ارقام اختلاس ها پیش پا افتاده تلقی شود.
وی گفت: تخلفات و جرائم نباید وجهه جناحی که سیاسی به خود بگیرند.
مشاور عالی معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد نیز با تاکید بر نقش رسانه ها در کاهش جرایم گفت: رسانه ها می توانند به افکار عمومی جهت دهی کنند و مهمترین مسایل را در جامعه تببین و گسترش دهند.
دربندی تاکید کرد: ما از ایده ها و همفکری های رسانه ها برای تحقق یشگیری از جرائم در جامعه استقبال می کنیم.
دوازدهمین نشست کمیته رسانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صبح امروز با حضور معاون پیشگیری از جرم قوه قضاییه و مدیران مسئول رسانه های مختلف با هدف تعامل و همکاری بیشتر با رسانه به منظور پیشگیری از جرائم برگزار شد.

705

کد خبر: 879157

وب گردی

وب گردی