رئیس جدید حوزه قضایی بخش چهاردانگه معرفی شد

با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس جدید حوزه قضایی بخش چهاردانگه معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، طی مراسمی با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس جدید حوزه قضایی بخش چهاردانگه معرفی شد.


در این مراسم علاوه بر محمدی، قائم مقام رئیس کل و هیئت همراه، امام جمعه، فرماندار، بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین قضایی حوزه‌های همجوار، اعضای شورای حل اختلاف، قضات و کارکنان اداری، نیرو‌های نظامی، امنیتی و انتظامی و اجرایی شهرستان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان حضور داشتند و از خدمات کاظمی قدردانی بعمل آمد و میرزاخانی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش چهاردانگه معرفی شد.


قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبریک حلول ماه ربیع الاول و اعیاد پیش رو بویژه میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) طی سخنانی اظهار داشت: قوه قضائیه یکی از ارکان رکین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هر یک از قضات که در مسند مدیریت قضایی قرار دارند، مسئولیت بسیار خطیری را بر عهده گرفته اند و در این رابطه انتظار مردم هم بسیار بالا و بحق است.


وی با اشاره به وظایف قوه قضائیه گفت: هر چقدر قوه قضائیه بهتر بدرخشد، اعتماد و امید مردم نسبت به آن بیشتر شده و بالاتر خواهد رفت.


قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران سه نکته را به عنوان توصیه به مدیران قضایی عنوان داشت و افزود: همکاران قضایی باید در طول خدمت خود همواره توجه خاص به عدالت محوری و حق مداری داشته باشند، زیرا اگر می‌خواهیم اعتماد مردم به دستگاه قضایی روز به روز افزایش یابد، همکاران باید در تشخیص حق و اجرای عدالت تمامی تلاش خود را به کار گیرند. وی افزود: هیچ واژه‌ای شیرین‌تر و گواراتر از عدالت نیست.

رسالت انبیای عظام برای اقامه قسط و عدل و ظهور حضرت، ولی عصر (عج) برای عدالت گستریست، عدالتی که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرمودند: یک ساعت اجرای عدالت، افضل و برتر است از هفتاد سال عبادت که شب‌ها به شب زنده داری و روزهایش به روزه داری باشد و این یک سفره عظیم و پرنعمتی است که برای همکاران قضایی گسترده شده و می‌توانند از آن توشه بسیار گرانب‌هایی را برای آخرت خود ذخیره نمایند، منوط به این که در رسیدگی‌ها با یک دقت و وسواس خاصی برای کشف حقیقت اهتمام داشته باشند.


وی نکته دوم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: قضات در هنگام صدور رای و انشای آن، به هیچ وجه نباید تحت تاثیر فضای ملتهب جامعه، احساسات و عواطف قرار بگیرند، زیرا خداوند در قرآن کریم به حضرت داوود (ع) امر فرمود که به حق داوری کن و تحت تاثیر هوی و هوس قرار نگیر.


محمدی، اخلاق محوری را به عنوان نکته سوم برشمرد و گفت: قضات و همکاران اداری باید به گونه‌ای با مردم رفتار کنند که وقتی شخصی به سمت دادگستری از خانه حرکت می‌کند بگوید می‌روم دادگستری تا حقم را بگیرم و نه اینکه از نوع برخورد ما در استرس و اضطراب باشند، حسن خلق با مردم باید در سرلوحه کار ما باشد.

اکنون در آستانه هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) قرار داریم، اساس بعثت پیامبر اسلام (ص) مبتنی بر اخلاق است که فرمودند: «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق». بعبارت دیگر خداوند در بین تمام مخلوقات، انسان را به عنوان اشرف مخلوقات انتخاب کرد و در بین انسان ها، نبی مکرم اسلام (ص) به عنوان برترین مخلوق زمین و خاتم پیامبران قرار داده و آن حضرت بعثت خویش را برای ارتقای مکارم اخلاق عنوان داشته است یعنی اساس کائنات بر پایه‌های اخلاق بنا نهاده شده است و اگر ما در دستگاه قضایی حسن خلق با مردم داشته باشیم، رضایتمندی مردم نسبت به دستگاه قضایی بیشتر خواهد شد و لذا باید با مردم با کرامت و حسن خلق برخورد نمود.


این مقام قضایی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: دادگستری کل استان تهران تمام اهتمام خود را در تامین فضای استاندارد و مناسب مورد نیاز برای دادخواهی مردم را به کار گرفته و طی دو سال اخیر ۲۰۰ هزار متر مربع فضای مسقف به فضا‌های موجود اضافه شده و در آینده نزدیک در شهر تهران ۱۵ واحد قضایی جدیدالاحداث در فضای بسیار مناسب به متراژ ۱۶۰ هزار متر مربع و بعلاوه ساختمان جدید محاکم تجدیدنظر استان تهران با عرصه ۴۰ هزار متر مربع افتتاح خواهد شد و این در کنار ساخت و ساز‌هایی است که در شهرستان‌های استان تهران جریان دارد و این ساختمان واحد قضایی چهار دانگه هم یکی از این موارد توسعه فضا‌های اداری است که جا دارد در همین جا از تلاش تمامی مسئولین محلی و اجرایی کشور که ما در انجام این امور مهم یاری نمودند تقدیر و تشکر نماییم.


در این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از زحمات کاظمی تقدیر شد و میرزاخانی با دریافت ابلاغ خویش، فعالیت قضایی خویش را رسما آغاز کرد.

700

کد خبر: 879167

وب گردی

وب گردی