آمریکا به نوکر خود یعنی شاه کمک نکرد، به ما کمک کند؟!

همایشی با عنوان «استکبار دوستی یا استکبارستیزی» ظهر امروز در دانشگاه علم و صنعت و با حضور دکتر رحیم پورازغدی برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاه ایسکانیوز، در همایش «استکبار دوستی یا استکبارستیزی» که در مسجد الشهدای دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با بیان این که نخبگان تحصیل کرده و به اصطلاح روشنفکر با شعار پیشرفت و توسعه بزرگترین خیانت ها را در حق کشور انجام دادند، گفت: مطمئن‌ترین مسیر برای حاکمیت قدرت های استعماری بر یک کشور سرمایه گذاری بر نخبگان علمی و فرهنگی آن کشور است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه بورسیه ها باید حساب شده و مطابق منافع ملی ایران باشند گفت: امام راحل در وصیتنامه خود فرمود به کشورهایی که سابقه استعمار در ایران دارند دانشجوی بورسیه اعزام نکنید. امام (ره) اسم آمریکا و انگلیس را می آورد اما پس از رحلت امام (ره) بیشترین بورسیه ها را به انگلیس فرستادند در حالی که انگلستان با همین شیوه بورسیه، زمان قاجار پهلوی را در ایران به وجود آورد.

وی افزود: از زمانی که اولین دانشجویان بورسیه تحصیلی به اروپا اعزام شدند، تا همین امروز از طریق تسلط بر «نظام آموزش عالی» و «آموزش و پرورش» و یا از طریق تاسیس دانشگاه در کشورها همیشه این هدف دنبال کردند تا کشورها را به دست عوامل خودشان مدیریت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص نفوذی ها در ایران گفت: برخی در قالب کارشناس و متخصص در حساس‌ترین و مهمترین جا نفوذ دارند. آخرین مورد آن هم همین 2 جاسوسی که در تیم مذاکرات هسته ای حضور داشتند است. 7 نفر وارد اتاق مذاکرات شدند و تا الآن 2 نفر جاسوس شناخته شدند، شاید 100 سال دیگر مشخص شود چه کسانی در مسائل مختلف و مسئولیت های حساس کشور جاسوس بودند.

رحیم پور ازغدی در ادامه گفت: غرب و کشورهای استعماری به نام پیشرفت اقتصادی از طریق نخبگان اقتصادی بر کشورها مسلط شده و اقتصاد آنها را وابسته می کنند، در حوزه سیاسی و فرهنگی نیز همین را دنبال می کنند.

وی با بیان این که رهبران اصلی کمونیزم در ایران از فرزندان روحانیون بودند، اظهار داشت: گفته می شود بیش از 200 نفر از فرزندان مسئولین در خارج از کشور و لندن در حال تحصیل هستند، فرض کنید یک سوم این عدد صحیح باشد. انگلیسی ها در دوره مشروطه هم اینگونه نفوذ کردند. سراغ فرزندان علما می رفتند و به نام پیشرفت آنها را وارد پاریس و لندن کردند و مدتی بعد به عنوان رهبران روشنفکری به ایران بازگرداندند.

رحیم پور ازغدی لانه جاسوسی آمریکا در دوران پهلوی را مرکز رهبری ایران خواند و گفت: رئیس دانشگاه های ایران باید با اجازه سفارتخانه های ایران انتخاب می شدند. در ارتش، پلیس، رادیو و تلویزیون و در مجلس همه تحت کنترل مستقیم سفارتخانه‌ها بودند. یعنی ایران از داخل سفارت رهبری می‌شد از شخص شاه گرفته تا وزرا و نمایندگان.

وی به اهمیت دیپلماسی علمی و دیپلماسی اقتصادی اشاره کرد و گفت: کشورهایی که در حال حاضر اقتصاد جهان را کنترل می کنند با اقتصاد مقاومتی شروع کردند حدود ۴۰ سال اقتصاد مقاومتی داشتند تا اینکه به قدرت اول اقتصاد تبدیل شدند؛ در حالی که در داخل کشور ما اقتصاد از نوع اقتصاد مصرفی است.

پور ازغدی به انحراف انقلاب مشروطه توسط نفوذی ها اشاره کرد و گفت: با حدود 100 نفوذی فراماسونی انقلاب مشروطه را تصاحب کردند، انقلابی که مردمی و دینی بود، اولین شهیدش طلبه بود، شعارش اسلامی بود، رهبرانش علمای دین بودند و محل تحصنش حرم عبدالعظیم حسنی بود؛ محل تحصنش شد سفارت انگلیس و چند فرانماسون رهبران آن شدند به این ترتیب انقلاب منحرف شد و به جای رسیدن به اهداف ابتدایی انقلابیون، قاجار را به پهلوی تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه حیات آمریکا به جنگ وابسته است و با انتقاد از دیپلماسی اقتصادی موجود در کشور، گفت: می گویند راه پیشرفت سازش است. کدامیک از این همه سازش هایی که انجام شده نتیجه آن پیشرفت مادی بوده است؟ آمریکا به نوکر خود یعنی شاه کمک نکرد به ما کمک کند؟!

رحیم پور ازغدی محرمانه کردن برخی تفاهمات بین المللی دولت را غیرقانونی دانست و افزود: محرمانه بودن یعنی چیزی که برای بیگانه محرمانه باشد، تا منافع داخلی حفظ شود. اما محرمانگی در حال حاضر معنای دیگری پیدا کرده اینطور که خارج مطلع اند و داخل بی اطلاع، این خلاف قانون اساسی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برنامه هایی که توسط نهادهای بین المللی در کشور اجرا می شود اغلب شفاف نیست. کلی گویی است. ما شبه توافق های غیر رسمی زیادی داریم که در خوش بینانه ترین حالت مشکوک به ارتباط به پروژه نفوذند.

وی افزود: در هر نوع قرارداد و تعامل و پروژه مشترک علمی و پژوهشی در هر رشته ای با کشورهای بیگانه باید به نکاتی توجه شود. اینکه منافع ملی کجای این پروژه است و کدام مشکل اقتصادی، علمی و یا مشکلات دیگر ملت ایران را برطرف می‌کند. هیچ قرارداد علمی- اقتصادی نباید قراردادی امضا شود به جز مواردی که احراز شود مشابه داخلی ندارد.

پور ازغدی ادامه روند پایان نامه نویسی در خیابان انقلاب را توهین به نظام دانشگاهی کشور دانست و گفت: کشورهایی که دانشگاه های آنها جز مونتاژ، کاری نمی کنند و در خدمت کمپانی‌های سرمایه‌داری غرب هستند، حتی وارد دالان جنگ و گریز تمدن‌سازی هم نشدند.

وی افزود: باید از ظرفیت های علمی کشورهای جهان استفاده کنیم، هم غرب و هم شرق، تا سطح کیفی علمی کشور ارتقا پیدا کند. اما این استفاده باید حساب شده و فعالانه باشد نه منفعل.

کد خبر: 879196

وب گردی

وب گردی