نفوذ حامیان گولن در کنگره آمریکا

وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که طرفداران جریان «فتح‌الله گولن» در کنگره و سیستم قضایی آمریکا نفوذ کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است، طرفداران «فتح الله گولن» رهبر مخالفان دولت ترکیه در کنگره آمریکا، سیستم قضایی این کشور و همچنین هیأت‌های دیپلماتیک آمریکایی نفوذ کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، وزیر خارجه ترکیه گفت: «ما میدانیم که سازمان گولن سعی در انجام چه کاری در آمریکا دارد. ما به وضوح به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اعضای این سازمان چطور در ادارات و دادگاه‌های این کشور نفوذ کرده‌اند. آن ها حتی در هیأت دیپلماتیک آمریکا در ترکیه و در کنگره نیز نفوذ کرده‌اند. آنها همه جا هستند.»

بنابر گزارش روزنامه «ملیت» ترکیه، وی افزود: «ما با این افراد در داخل ترکیه مبارزه می‌کنیم و این خائنان را هر کجای جهان که باشند رها نخواهیم کرد».

آنکارا معتقد است گولن و سازمانش در پس کودتای نافرجام سال گذشته بوده‌اند؛ کودتای نافرجامی که به کشته شدن 250 نفر و زخمی شدن 2200 دیگر انجامید.

فتح الله گولن هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. دولت ترکیه تاکنون دست‌کم 7 بار درخواست استرداد فتح الله گولن را تسلیم مقامات آمریکا کرده است اما تا کنون پاسخی در این خصوص دریافت نشده است.

کد خبر: 879209

وب گردی

وب گردی