طرح روسیه برای توقف برنامه هسته ای کره شمالی با مداخله نظامی

مسکو در حال بررسی گزینه دخالت نظامی در کره شمالی برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ یکی از اعضای شورای امنیت روسیه اعلام کرد مسکو در حال بررسی گزینه دخالت نظامی در کره شمالی برای متوقف کردن فعالیت های هسته ای این کشور است.

دولت پیونگ یانگ اوایل هفته جاری جدیدترین آزمایش موشکی خود را پس از دو ماه انجام داد. پس از این آزمایش، کره شمالی اعلام کرد از توانایی لازم برای هدف قرار دادن همه خاک آمریکا برخوردار است.

در پی این اظهارات، نیکلای پاتروشف، وزیر شورای امنیت روسیه از تمایل مسکو برای بررسی گزینه های مختلف، جهت متوقف کردن برنامه های هسته ای پیونگ یانگ خبر داد.

پاتروشف با اشاره به اینکه آزمایش موشکی و هسته ای کره شمالی می تواند ضمن تقویت بروز جنگ، مرزهای روسیه را نیز تهدید کند، گفت: بسیاری از کشورها اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ را رد نمی کنند. در صورت وقوع هر تهدیدی (از سوی پیونگ یانگ) مسکو نیز گزینه مداخله نظامی را در ارجحیت قرار می دهد.

این مقام روس در حالی چنین اظهارنظری کرده است که الکسی چپا، معاون کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه، روز گذشته اعلام کرد کره شمالی خواهان کمک روسیه برای حل مسئله شبه‌جزیره کره است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این به پیونگ یانگ هشدار داد در صورتی که آمریکا و یا هریک از متحدانش از سوی این کشور در معرض خطر قرار بگیرند و تهدید شوند، با مداخله نظامی واشنگتن مواجه خواهد شد.

ترامپ طی سفر آسیایی خود به سئول تاکید کرد واشنگتن از لفاظی های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی واهمه ای ندارد و از کشورهای دیگر خواست پاسخ کره شمالی را با مداخله نظامی بدهند.

کد خبر: 879234

وب گردی

وب گردی