سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده است

فرمانده پلیس راه کشور توضیحاتی را در مورد احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور ارائه کرد و گفت: سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،سردار محمدحسین حمیدی درباره احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور، اظهار کرد:‌ کاهش 10 کیلومتری سرعت مجاز در جاده‌های کشور پیشنهادی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی و در واقع سازمان راهداری مطرح شده و هنوز به شکل قانون در نیامده است.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز اجرایی نشده و تاکنون سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور تغییر نکرده است، گفت: این پیشنهاد در کمیسیون ایمنی راه‌ها در حال بررسی است و نتایج مربوط به آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور درباره اینکه آیا پلیس این طرح را اجرا خواهد کرد یا خیر ؟ تصریح کرد: پلیس مجری قانون است و در صورت تصویب چنین قانونی آن را اجرا خواهد کرد، اما همانطور که گفتم این پیشنهاد فعلا در حال بررسی است.

چند روز پیش، کشاورزیان، رییس سازمان راهداری اعلام کرده بود که در راستای اجرای اهداف کلان کاهش تعداد تلفات رانندگی در ایران، این بار وزارت راه و شهرسازی به سراغ سقف سرعت مجاز در جاده‌های بین‌شهری رفته است و در جریان تصویب جدیدی که در رابطه با سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور گرفته شده، از این به بعد تمام راه‌ها ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجازشان کاهش خواهد یافت و بر این اساس سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها به ۱۰۰ کیلومتر، جاده‌های اصلی به ۸۵ کیلومتر و جاده فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

705

کد خبر: 879298

وب گردی

وب گردی