هفته شانزدهم لیگ دسته یک فوتبال برگزار می شود

هفته شانزدهم لیگ دسته اول امروز برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی این هفته تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز، هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال امروز (یکشنبه) با انجام 9 دیدار برگزار می‌شود و تیم‌های خونه‌به‌خونه بابل، ملوان بندرانزلی و نساجی قائمشهر در این هفته امیدوارند تا تیم صدرنشین نفت مسجد سلیمان در خانه مقابل بادران تهران متوقف شود و اختلاف تیم‌های شمالی با صدر جدول کاهش یابد.

* ملوان بندرانزلی - شهرداری ماهشهر، ساعت 14، ورزشگاه تختی بندرانزلی
داور: علی بای، کمک‌ها: میلاد قاسمی، مجتبی غریب و میثم پورکریمان

* ملوان چهار هفته است که طعم پیروزی را نچشیده‌ و همین مسئله صدای هواداران این تیم را درآورده است. شاگردان دست‌نشان از چهار دیدار قبلی خود فقط سه امتیاز کسب کرده‌اند و همین موضوع باعث شده اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول افزایش یابد و امید‌ها در انزلی کم رنگ‌تر از همیشه شود. با این حال ملوان باید در این دیدار به مصاف تیمی برود که سه روز است علیرضا مرزبان را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده و حالا با این مربی برای نتیجه گرفتن به انزلی سفر خواهد کرد. ماهشهری‌ها که لیگ را بسیار خوب شروع کرده بودند، پنج بازی پیاپی است که شکست می‌خورند و تا رتبه چهاردهم جدول پایین آمده‌اند. حالا تیم شهرداری با هدایت مرزبان امیدوار است بتواند با نتیجه گرفتن مقابل ملوان از این بحران خارج شود.

* گل‌گهر سیرجان - آینده‌سازان برق جدید شیراز، ساعت 14، ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر سیرجان
داور: احمد موسوی، کمک‌ها: یوسف مغروری، فرهاد فرهادپور و عباس مهدی‌زاده

شاگردان بگوویچ که روند خوبی در چند هفته اخیر نداشته‌اند در حالی میزبان برق جدید هستند که در چند روز اخیر حواشی فراوانی در تمرینات این تیم به وجود آمده است. در دو روز گذشته و پس از بازگشت دوباره ابراهیم میرزاپور به جمع کادرفنی سیرجانی‌ها، چند تن از اعضای کادرفنی این تیم به دلیل اعتراض بازگشت میرزاپور، تمرینات را ترک کرده‌اند و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است. بگوویچ و تیمش با این وجود باید میزبان تیم خوب برق جدید باشند که برای جبران شکست خانگی هفته قبل خود پا به این مسابقه خواهد گذاشت. شیرازی‌ها که اکنون با 26 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند برای عقب نماندن از رقبای خود باید با سه امتیاز از این مسابقه خارج شوند و امید زیادی هم برای رسیدن به این مهم دارند.

* خونه‌به‌خونه مازندران - اکسین البرز، ساعت 14، ورزشگاه هفتم تیر بابل
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: جلیل شعرانی، حسین مرادی و مصطفی بینش

جدال تیم‌های 25 امتیازی لیگ برای جا نماندن از جمع مدعیان. خونه‌به‌خونه و اکسین که با امتیاز مشابه در رده پنجم و ششم جدول هستند، خوب می‌دانند اگر در این دیدار شکست بخورند از جمع مدعیان عقب خواهند ماند. شاگردان نکونام و لطیفی دیدارهای هفته گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و امید زیادی به نتیجه گرفتن در این بازی دارند. تیم‌ خونه‌به‌خونه در هشت بازی قبلی خود فقط یک گل دریافت کرده و با تکیه بر همین قدرت دفاعی تا رتبه پنجم جدول بالا آمده است. جدا از مسائل فنی که این دیدار خواهد داشت،‌ جدال جواد نکونام و علی لطیفی سرمربیان استقلالی دو تیم نیز بر حساسیت‌های این بازی اضافه خواهد کرد.

* آلومینیوم اراک - مس کرمان، ساعت 14، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داور: رضا عادل، کمک‌ها: حسینعلی عابدی، اسماعیل احمدی و مهدی نجار، ناظر داوری: مسعود فرح‌نیا

اراکی‌ها و کرمانی‌ها در حالی به مصاف هم می‌روند که وضعیتی کاملاً متفاوت نسبت به یکدیگر دارند. آلومینیوم سه دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و توانسته سر و سامانی به وضعیت خود در جدول بدهد. از سوی مقابل هم تیم مس کرمان هر دو دیدار قبلی خود را شکست خورده و تا حدودی از جمع مدعیان عقب مانده است. پیروزی در این دیدار خارج از خانه می‌تواند نخعی و شاگردانش را دوباره به جمع مدعیان بازگرداند،‌ اما قطعاً کرمانی‌ها کار سختی مقابل آلومینیوم آماده دارند.

* فجرسپاسی شیراز - نساجی مازندران، ساعت 14، ورزشگاه دستغیب شیراز
داور: مهدی مرجان‌زاده، کمک‌ها: رضا قیم، داریوش صابرمطلق و وحید مالکی

به طور حتم یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته شانزدهم را فجرسپاسی و نساجی برگزار خواهند کرد، جایی که شاگردان کلانتری در خانه خود بهترین فرصت را دارند تا با غلبه بر نساجی خود را تا رتبه سوم جدول برسانند. فجری‌ها با دو پیروزی متوالی مقابل شهرداری تبریز و مس کرمان حالا خود را در نزدیکی تیم‌های بالانشین جدول می‌بیند و نتیجه این دیدار تأثیر فراوانی در سرنوشت این تیم ریشه‌دار خواهد داشت. از سوی مقابل هم تیم نساجی که شرایط بسیار خوبی را در این فصل داشت،‌ دو هفته پیاپی است که مقابل رقبای خود شکست می‌خورد و هفته قبل هم در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در خانه خود مغلوب تیم صدر جدولی نفت مسجد سلیمان شد. شاگردان پاشازاده که حالا به رتبه سوم جدول سقوط کرده‌اند، برای بازگشت به شرایط ایده‌آل و نزدیک شدن به تیم نفت مسجد سلیمان باید دست‌ پُر از زمین خارج شوند.

* ماشین سازی تبریز - صبای قم، ساعت 14، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: مجید محمدی، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی، مهرداد نجفی و محمدرضا منصوری فعال

ماشین‌سازی هفته گذشته پس از پانزده هفته رسول خطیبی سرمربی خود را کنار گذاشت و حالا با هدایت عباس آقایی اولین دیدار خود را مقابل صبای قمی برگزار خواهد کرد که این تیم هم هفته گذشته سرمربی خود را تغییر داده است. هر دو تیم تبریزی و قمی شرایط خوبی در جدول ندارند و برای خروج از منطقه خطر تلاش می‌کنند. ماشین‌سازی با 17 امتیاز در رده سیزدهم و تیم صبا هم با 9 امتیاز در دره هفدهم جدول قرار دارد.

* راه‌آهن تهران - شهرداری تبریز، ساعت 14، ورزشگاه راه‌آهن اکباتان تهران
داور: مجید پورعلی، کمک‌ها: رضا حیدری، بهزاد پناهی و مهدی اجاقی

راه‌آهن تنها تیم بدون برد لیگ، در حالی به مصاف تیم شهرداری تبریز خواهد رفت که هر دو تیم شرایط بسیار بدی در انتهای جدول دارند و برای فرار از سقوط می‌جنگندند. شاگردان دین‌محمدی هفته گذشته پس از چندین هفته موفق شدند دومین برد خود را کسب کنند و حالا با روحیه بسیار بالایی به مصاف راه‌آهن خواهند رفت. بیاتی‌نیا و تیمش نیز که اصلاً شرایط خوبی ندارند،‌ در چند روز گذشته درگیر حاشیه‌هایی هم شده‌‌اند و دو بازیکن این تیم بدون اطلاع در تمرینات شرکت نمی‌کنند. در هر صورت این بازی می‌تواند جدال مرگ و زندگی و شش امتیازی برای هر دو تیم باشد.

* نفت مسجدسلیمان - بادران تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: حمید سبحانی، احسان تیموری و یاسر همرنگ

شاگردان محمود فکری در فاصله دو هفته مانده به پایان نیم‌فصل نخست، قهرمانی خود را در نیم‌فصل قطعی کرده‌اند و از حالا خود را یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر نشان داده‌اند. مسجد سلیمانی‌ها در دو هفته گذشته دو بازی بسیار حساس‌ و سرنوشت ساز را مقابل تیم‌های اکسین و نساجی پیروز شده‌اند و وضعیت بسیار خوبی دارند. از طرف دیگر هم تیم بادران که از روز اول خود را در قامت یکی از مدعیان اصلی نشان داده بود،‌ پس از چند هفته ناکامی، دوباره به روزهای خوب خود برگشته و این دیدار بهترین فرصت برای ربیعی و شاگردانش است تا فاصله خود را با تیم صدرنشین کاهش دهند. تیم بادران هم‌اکنون با 29 امتیاز در تعقیب نفت مسجد سلیمان 36 امتیازی است.

* ایرانجوان بوشهر - مس رفسنجان، ساعت 14:30، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر ‏
داور: پیمان فرخی‌مهر، کمک‌ها: اسد حاج‌محمدی، حمیدرضا افشون و رضا قاسمی

تیم ایرانجوان در حالی میزبان مس رفسنجان است که نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارد. بوشهری‌ها با 15 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و باید در این دیدار خانگی دست پُر از زمین خارج شود و خود را از منطقه خطر خارج کند. مس که روند سینوسی را در هفته‌های گذشته طی کرده برای رسیدن به تیم‌های بالانشین به دنبال سه امتیاز این دیدار خارج از خانه است.

602

کد خبر: 879311

وب گردی

وب گردی