استقرار سامانه دفاع موشکی جدید در ساحل غربی آمریکا

بنا به گفته دو نماینده کنگره آمریکا سازمان مسئول محافظت از این کشور در مقابل حملات موشکی مشغول بررسی ساحل غربی این کشور برای تعیین مکان استقرار یکسری سامانه‌های دفاع موشکی جدید است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این سامانه‌های دفاع موشکی در ساحل غربی آمریکا احتمالا شامل سامانه مقابله با موشک‌های بالستیکی تاد مشابه سامانه‌های مستقر شده در کره‌ جنوبی با هدف مقابله با حمله بالقوه کره شمالی می‌شود.

سرعت پیشرفت برنامه موشکی کره شمالی در سال 2017 و احتمال دستیابی این کشور به قابلیت حمله به خاک آمریکا به یک کلاهک هسته‌ای در چند سال آینده، فشارها بر دولت آمریکا به منظور تقویت سامانه‌های دفاع موشکی خود را افزایش داده است.

مایک راجرز، نماینده کنگره آمریکا که عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور و رئیس کمیته فرعی قوای راهبردی در این مجلس به عنوان یک کمیته ناظر بر دفاع موشکی است گفت: آژانس دفاع موشکی آمریکا به دنبال استقرار سامانه‌های دفاع موشکی بیشتر در سایت‌هایی در ساحل غربی کشور است.

این در حالی است که بودجه این سامانه‌های در طرح بودجه دفاعی 2018 گنجانده نشده و نشان می‌دهد احتمالا استقرار آنها در زمانی دیگر صورت خواهد گرفت.

مایک راجرز که جمهوری‌خواه است به رویترز گفت: در حال حاضر مساله مربوط به تعیین مکان این سامانه‌ها می‌شود و آژانس دفاع موشکی در حال تهیه توصیه‌هایی به منظور اعلام مکان‌های مناسب برای استقرار در عین در نظر گرفتن تاثیرات زیست محیطی است.

دریادار جان هیل، معاون مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: این آژانس هنوز دستوری برای تعیین مکان استقرار سامانه تاد در ساحل غربی دریافت نکرده است.

این در حالی است که آژانس وی زیرمجموعه وزارت دفاع آمریکا محسوب می‌شود.

راجرز همچنین فاش نکرد که آژانس دفاع موشکی دقیقا کدام مکان‌ها را در نظر دارد اما گفت: چندین سایت به این منظور در نظر گرفته شدند.

راجرز و آدام اسمیت، یک نماینده دموکرات کنگره اظهار کردند که دولت مشغول بررسی استقرار سامانه ضد موشکی تاد ساخت شرکت لاکهید مارتین در ساحل غربی است.

این دو نماینده کنگره گفتند: هنوز تعداد سایت‌هایی که نهایتا برای استقرار استفاده خواهند شد تعیین نشده است.

کد خبر: 879327

وب گردی

وب گردی