هزار و 246 واحد مسکونی ایثارگران در کرمانشاه خسارت دید

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون یک هزار و 246 واحد مسکونی ایثارگران در زلزله اخیر غرب کشور در کرمانشاه خسارت دیده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا،محمود تبریزیان گفت: البته ممکن است تعداد این واحدها پس از ارزیابی کامل و اعلام خود ایثارگران و خانواده های شهدا در مناطق زلزله زده کرمانشاه افزایش یابد.
وی اظهار داشت: به همین منظور تیم های ارزیاب و کارشناسی بنیادشهید در این مناطق زلزله زده مستقر هستند تا بتوانند با همکاری دیگر مسئولان متولی، تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده را شناسایی کنند.
وی تصریح کرد: همچنین قرار است شرکت بیمه البرز به عنوان شرکت طرف قرارداد با بنیادشهید بابت اسباب اثاثیه و منازل مسکونی خسارت دیده به ایثارگران، خسارات را پرداخت کند، در این زمینه در مجموع 35 میلیون تومان بابت خسارات به واحدها و اثاثیه ایثارگران داده می شود.
تبریزیان با بیان اینکه تیم های ارزیاب بنیادشهید در حال شناسایی خسارات وارده به ایثارگران در مناطق زلزله زده کرمانشاه هستند، اضافه کرد: برای هر منزل مسکونی و خساراتی که به اثاثیه آنها وارد شده است در مجموع 35 میلیون تومان جبران خسارات می شود البته اگر فردی مستاجر باشد، این 35 میلیون تومان بابت جبران خسارات وسایل منزل ایثارگر داده می شود.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیادشهید ادامه داد: تمامی کمک هایی که به ایثارگران زلزله زده می شود به صورت بلاعوض است چون بنیادشهید با شرکت بیمه قراردادی دارد تا در صورتی که یک روز اتفاقی رخ دهد، بتواند خسارات آن را به ایثارگران پرداخت کند.
وی اضافه کرد: همچنین در استان ایلام نیز 164 مورد خسارات به واحدهای مسکونی ایثارگران و خانواده های شهدا خسارت وارد شده است که به این افراد نیز مانند دیگر ایثارگران 35 میلیون تومان کمک بلاعوض داده می شود.
به گفته وی، پس از ارزیابی و کار کارشناسی توسط شرکت بیمه مربوطه، خسارات وارده به این واحدهای مسکونی پس از گذشت 10 روز به آنها پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
سازمان پزشکی قانونی کشور، آخرین آمار جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را 505 تن اعلام کرد.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 12 هزار نفر مصدوم شده اند و این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

705

کد خبر: 879345

وب گردی

وب گردی