کتاب  کودک ایران  در دنیا حرف برای گفتن دارد

رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با تاکید بر جایگاه پر رنگ ادبیات کودک و نوجوان ایران در دنیا گفت: در سال‌های اخیر نشر کودک و نوجوان با جهش رو به رشدی روبرو شده است.

فریدون عموزاده خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره وضعیت نشر کودک و نوجوان اظهار کرد: در نمایشگاه های بین المللی کتاب، جشنواره های بین المللی، فهرست های معتبری مثل کلاغ سفید، جایزه هانس کریستین انرسن، شورای کتاب کودک، جایزه آستدرید لینگرن و ... اسم نویسندگان ایرانی و کتاب‌های ایرانی مطرح است.

رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ادامه داد: نویسندگان کودک و نوجوان ایرانی از فهرست های معتبر جهانی جایزه کسب می کنند و این مسئله در مورد تصویرگران نیز صدق می کند.

نویسنده مجموعه چهارجلدی «کلاغ‌های بلوار ساعت» خاطرنشان کرد: نویسندگان ایرانی از بسیاری از جشنواره های معتبر جایزه گرفته اند و کتاب کودک ایران در حال حاضر مثل سینمای ما در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

مدیر مسئول هفته نامه چلچراغ، گفت: به طور واقع بینانه و به دور از اغراق می توان گفت ادبیات کودک و نوجوان ایران در مقایسه با ادبیات بزرگسال جایگاه خوبی را در دنیا از آن خود کرده است.

502

کد خبر: 879352

وب گردی

وب گردی