شکستن رکورد گینس در ساخت ابرسازه کنسرو جهان

رکورد گینس در مورد ساخت ابرسازه کنسرو جهان با استفاده از ۳۰۲ هزار قوطی کنسرو ماهی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، همزمان با برگزاری اولین دوره مسابقات سازه‌های کنسرو ماهی ایران که به میزبانی استان یزد برگزار شد، رکورد ابرسازه کنسرو ماهی جهان که با 240 هزار قوطی کنسرو توسط کشور تایلند زده شده بود، شکسته شد.

دانشجویان دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای استان یزد در این رقابت با استفاده از 302 هزار قوطی کنسرو ماهی رکورد گینس در ارتباط با ساخت ابرسازه کنسرو ماهی جهان را از آن خود کردند.

سال 2010، آمریکا با 157 هزار قوطی کنسرو و در سال 2011، تایلند با 247 هزار قوطی کنسرو توانستند بزرگترین سازه‌های کنسرو ماهی جهان را به نام خود به ثبت برسانند.

در طرح ابرسازه کنسرو جهان سعی شده معماری اصیل ایرانی اسلامی پیاده و سازه طراحی شده بر اساس چهار عنصر آب، خاک، باد و آتش اجرا شده است و در نقشه ایران قسمت استان کرمانشاه برای همدردی با مردم این خطه به رنگ سیاه در آمده است.

در ساخت این سازه 302 هزار و 498 عدد قوطی کنسرو مورد استفاده قرار گرفت که پس از پایان سایت کن استراکشن به صورت رسمی ساخت آن را مورد تایید قرار داد و رکورد جهان در ارتباط با ابرسازه کنسروماهی جهان به نام ایران و دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد ثبت شده است.

کد خبر: 879427

وب گردی

وب گردی