نقش  اثرگذار زنان در تمام حوزه های جامعه

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: معنویت لازمه دانش بوده و علم گرایی بدون معنویت معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در دیدار با کارکنان دانشکده فنی و حرفه ای قدسیه ساری، به نقش اثر گذار زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: زنان در تمام حوزه های جامعه نقش اثر گذار و مفیدی دارند.
وی افزود: در جامعه امروزی، زن به عنوان تکمیل کننده شخصیت اخلاقی فرد بار سنگینی را بر دوش دارد. او با ایمان و تقوای خود می تواند مکتبی بسازد که هر کسی لیاقت حضور در این مکتب الهی را پیدا نکند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در زمان پهلوی بی حجابی زنان را عامل ترقی و پیشرفت و چادر و عفاف را عامل عقب ماندگی می دانستند، گفت:این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی عفاف و حجاب عامل پیشرفت و ترقی تلقی می شود.
وی با بیان اینکه زنان جامعه ما در المپیاد های علمی و دیگر حوزه ها افتخارات خوبی را به ارمغان آورده اند، محصول این دستاوردها را ارزش نهادن جامعه اسلامی به زنان عنوان کرد.
آیت الله طبرسی با اشاره به اینکه نقش تاثیر گذار زنان در پیشبرد جامعه انکار ناپذیر است و گفت: دانشکده قدسیه ساری نیز با بهره گیری از حجاب و عفاف توانست در جامعه نقش خوبی ایفا کند.
وی افزود: توجه به عفاف و حجاب مربوط به همه ایام و بیانگر نقش مهم زنان در جامعه است.
آیت الله طبرسی در ادامه تزکیه نفس و خودسازی با توجه به تاکید قرآن کریم عامل دیگر موفقیت دانست و گفت: کسانی در جامعه رستگار هستند که تزکیه نفس داشته و بر هواهای نفسانی خود غلبه کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند الگوی مناسب برای حجاب و رستگاری باشند، افزود: علم گرایی بدون معنویت معنایی ندارد.
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: سفره علم و دانش در جامعه پهن است، بنابراین لازم است با تزکیه نفس و پاکی و طهارت از این نعمت بهره مند شویم.
آیت الله طبرسی گفت: ما باید بتوانیم کشور را بدون دخالت دیگران اداره و در جهت تحقق منویات رهبری مبنی بر اقتصاد عملی تلاش کنیم و اینکه ثابت کنیم با چادر و حجاب هم میتوان حرف اول را زد و در صدر قرار گرفت.

کد خبر: 879432

وب گردی

وب گردی