اگر ضوابط را رعایت نکنیم در حق تعلیم و تربیت ظلم کرده ایم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در جذب نیرو باید رشته‌های مرتبط و همچنین استانداردهای حرفه‌ای معلمی ملاک قرار بگیرد گفت: باید طی برگزاری آزمون‌های تخصصی افرادی به عنوان معلم انتخاب شوند که شرایط لازم را دارند. مسلما ما نیز با افتخار با معلمان علاقه مند و مرتبط که در آزمون پذیرفته می‌شوند همکاری می‌کنیم، اما اگر ضوابط را رعایت نکنیم در حق تعلیم و تربیت و بخصوص دوره ابتدایی که پایه و اساس آموزش است ظلم کرده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا رضوان حکیم زاده ، با اشاره به مصوبه کمیسیون آموزش مجلس برای موافقت با برگزاری آزمون برای معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به منظور استخدام و ورود آنها به وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این اقدام خوبی بود که صورت گرفت و باید روند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش به دقت طی شود.

وی افزود: تا پیش از این قرار بود معلمان حق‌التدریسی بدون برگزاری آزمون وارد آموزش و پرورش شوند، البته شرایط را درک می‌کنیم و با حل شدن شرایط استخدامی آنها به شکل صحیح موافق هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همواره باید توجه داشته باشیم دانش آموز ابتدایی نباید قربانی تصیمیمات نادرست شود اظهار کرد: دانش آموزان ابتدایی یکبار هم قربانی تصمیم اشتباه اضافه شدن یک پایه به این دوره و جذب نیرو از مقطع متوسطه و کادر غیرآموزشی شده‌اند و ما هنوز تبعات این مساله را تحمل می‌کنیم.

حکیم زاده ادامه داد: معتقدیم در حیطه جذب نیرو باید رشته‌های مرتبط و همچنین استانداردهای حرفه‌ای معلمی ملاک قرار بگیرد و طی برگزاری آزمون‌های تخصصی افرادی به عنوان معلم انتخاب شوند که شرایط لازم را دارند. مسلما ما نیز با افتخار با معلمان علاقه مند و مرتبط که در آزمون پذیرفته می‌شوند همکاری می‌کنیم، اما اگر ضوابط را رعایت نکنیم در حق تعلیم و تربیت و بخصوص دوره ابتدایی که پایه و اساس آموزش است ظلم کرده‌ایم.

به گفته وی ارزش خدمت در دوره ابتدایی با هیچ دوره دیگری قابل قیاس نیست و معلمان این دوره سهم عمده‌ای در تربیت انسان دارند.

706

کد خبر: 879443

وب گردی

وب گردی