60 تا 70 درصد باغ ها  و 90 درصد چنارهای ولیعصر از بین رفت

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 60 تا 70 درصد باغهایمان از بین رفت، گفت: همانگونه که نزدیک به 90 درصد چنارهای ولیعصر از بین رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، شهربانو امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: امروز، 12 آذر، روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی است. روز تصویب قانون!

وی با پخش فیلمی کوتاه از فرایند تخریب باغات گفت: این فیلم تماما" نقض قانون بود. نقض قانون، به دست مجریان قانون. و به بهانه نقص قانون.

وی ادامه داد:‌چرا در بی احترامی به قانون و در زیر پاگذاردن آن، به جایی رسیده ایم که رهبر معظم انقلاب ناچار به موضعگیری و تذکر اینچنین شفافی شده اند؟ این بیانات ایشان، مربوط به سال 93 است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد:‌بعد از آن تاریخ و آن تذکرها، 3 سال طول کشید تا نهایتا در سال جاری و توسط شورای چهارم و شورای عالی استانها، اصلاحیه ها و آیین نامه های اجرایی به قانون "حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها"، تصویب شد. در این مدت، شورای عالی شهرسازی نیز اصلاحات مربوط به طرحهای تفصیلی را در دستور کارش قرار داد.

امانی یادآور شد: بماند که قبل از آن، به بهانه های مختلف، باغات تهران نابود شدند. بخشی به دلیل نواقص طرحهای تفصیلی و پهنه بندی های اشتباه، بخشی با مصوبه اشتباه و ویرانگر "برج – باغ" و بخشی با فرار از قانون و بخشی نیز دقیقا با زور و گردن کلفتی!!!

وی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد باغهایمان از بین رفت، گفت: همانگونه که نزدیک به 90 درصد چنارهای ولیعصر از بین رفت.
به گفته عضو شورای شهر تهران، اگر قبلا مشکل قانون داشتیم، دیگر، اکنون نداریم.

به گفته امانی، قانون های موجودمان، شهرداری را موظف و محق کرده است که تمام باغات شهر تهران را به تفکیک منطقه شناسایی و اعلام عمومی کند. موقعیت، مساحت، تعداد و نوع درختان باغ مزبور باید ثبت شود.

وی ادامه داد:‌تا پایان سال جاری، شناسنامه تک تک باغات تهران، صادر و جهت اطلاع عموم از طریق سامانه های هوشمند تا پایان سال منتشر و مرتباً نسبت به بروزرسانی آنها اقدام کند.

امانی اظهار داشت:‌شهرداری موظف است هر سال نسبت به پلاک خوبی حداقل 20 درصد فضای سبز خود اقدام کند.

به گفته امانی، شهرداری مکلف است از مشخصات درختان واقع در معابر، میادین، بزرگراه ها و بوستانهای عمومی فهرستی شامل نوع درخت، محیط بن، محل کاشت و تاریخ گزارش، تهیه و تنظیم نموده و مراتب را با پلاک کوبی درختان و روی سامانه های مربوط (GIS و ...) منعکس کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: در صورتیکه قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه سازی استفاده کند، همه زمین به نفع شهرداری ضبط می شود.

وی افزود: اینها، تنها چند نمونه از وظایف و حقوق شهرداری است که از سال 59 تاکنون تصویب شده و لازم الاجراست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: از کمیسیون حقوقی شورا و مسوولین حقوقی شهرداری و سمن های حقوقی شهر، انتظار دارم که نسبت به احقاق حقوق شهر که در سنوات گذشته پایمال شده، اقدام لازم را انجام دهند و از شهرداری انتظار پاسخگویی در مورد مصوبات فوق دارم. بوِیزه که در یک مورد، مشخصا قید زمان مطرح شده و تا پایان سال، یعنی 3 ماه دیگر، باید شناسنامه باغات تهران صادر شود.

امانی خاطرنشان کرد:‌مردم شهر و سمن ها را دعوت به پیگیری و نظارت جدیتر بر عملکرد مالکان، دلالان و مسوولین شهری میکنم که بدون مشارکت مردمی، مدیریت و سیاستگذاری شهری را، مدیریت و سیاستگذاری ناقص و "نیم بند" میدانم.

وی گفت: امروز، روز تصویب قانون است. کشور بی قانون که حساب خود را دارد،ولی شهر بی قانون، شهر بی چنار میشود!شهر بی قانون، شهر بی باغ میشود!شهر بی قانون، شهر آسفالت و سیمان و پول میشود!
و شهر بی قانون، شهری پر از دوده و کربن و خالی از اکسیژن و زندگی میشود!

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در پایان و در روز تصویب قانون، همه را به رعایت و احترام به قانون دعوت میکنم.
706

کد خبر: 879508

وب گردی

وب گردی