ترامپ مدعی پیروزی قاطع در انتخابات 2020 است

دونالد ترامپ بار دیگر مدعی شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ پیروز خواهد شد این سخنان بعد از تصویب طرح کاهش مالیات در مجلس سنا از جانب ترامپ مطرح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بلومبرگ، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که از تصویب طرح مالیاتی جمهوری خواهان در مجلس سنا بسیار خرسند بود، مدعی شد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 شکست ناپذیر خواهد بود.

او روز گذشته در نیویورک سیتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا اعلام کرد: مگر اینکه آنها (دموکراتها) کسی را (برای شرکت در انتخابات) معرفی کنند که ما نمی شناسیم؛ اما در حال حاضر ما شکست ناپذیر هستیم. یکی از دلایل آن هم اتفاقاتی است که در بازار و حوزه تجارت افتاده است. اتفاقاتی است که در حوزه مشاغل رخ داده است.

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را چند ساعت پس از تصویب طرح کاهش مالیات در مجلس سنا بیان کرد. طرح مالیاتی جمهوری خواهان با 51 رأی مثبت و 49 رأی منفی به تصویب مجلس سنا رسید. هیچ نماینده دموکراتی از این طرح حمایت نکرد. «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا هم تنها جمهوری خواهی بود که به این طرح رأی مثبت نداد.

بر اساس طرح مالیاتی ترامپ، نرخ مالیات شرکت ها از 35 درصد به 20 درصد کاهش خواهد یافت. هم اکنون مجلس سنای آمریکا باید این طرح تصویب شده را با طرحی که پیشتر در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود ترکیب کند و در نهایت برای تأیید، آن را نزد دونالد ترامپ بفرستد. طرح مالیاتی تصویب شده در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تفاوت های زیادی دارد؛ اما هر دو از نظر کاهش مالیات شرکت ها از 35 درصد به 20 درصد یکسان هستند.

از زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان»، این بزرگترین تغییر در نظام مالیاتی آمریکا محسوب می شود. منتقدان طرح مالیاتی ترامپ اعلام کرده اند تصویب این طرح فقط به نفع ثروتمندان آمریکاست و قشر متوسط و فقیر جامعه را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

کد خبر: 879576

وب گردی

وب گردی