تضاد نظر رییس کنونی و اسبق سیا درباره توییت های ترامپ

رییس سیا در مدح «دونالد ترامپ» مدعی شد توییت‌های پی‌در‌پی او حاوی ارزش‌ بالایی از لحاظ اطلاعاتی است این در حالی است که لئون پانتا یکی دیگر از روسای سابق سازمان سیا، از توییت‌های ترامپ انتقاد کرده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، «مایک پومپئو»، رئیس سازمان سیا، در سخنرانی مجمع دفاع ملی ریگان به تمجید از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پرداخت و مدعی شد: توییت‌های پرزیدنت ترامپ منابع اطلاعاتی ارزشمندی است.

وقتی از رئیس سازمان سیا پرسیده شد آیا توییت‌های رئیس جمهور کار او را دشوار‌تر کرده است، پومپئو پاسخ داد: من واقعا شاهد آن هستم که توییت‌های او کمک کننده است. مطالبی را در توییت‌های رئیس جمهور مشاهده می‌کنم که بر ظرفیت درک و فهم ما از آنچه در سایر نقاط جهان روی می‌دهد، می‌افزاید و تاثیر حقیقی بر ما می‌گذارد. پاسخ دشمنان ما به این توییت‌ها به ما کمک زیادی می‌کند تا برای فرماندهی و کنترل مسائل، درک بهتری داشته باشیم. اینکه چه کسانی به پیام‌ها گوش می‌دهند و پیام‌ها چه بازخوردی در سطح جهان دارند، همگی به ما کمک می‌کند.

البته این نظر پومپئو کاملا با دیدگاه «لئون پانتا»، یکی از روسای سابق سازمان سیا، که از توییت‌های ترامپ انتقاد کرده بود، در تضاد است. پانتا نارضایتی خود را به ویژه از توییت‌های ضداسلامی ترامپ ابراز کرده بود.

پانتا در این باره گفته بود: وقتی شما مطالبی با این مضمون را منتشر می‌کنید، واقعا نمی‌دانید ممکن است چه پیامد‌هایی در پی داشته باشد. شما که این نارنجک را فقط در یک اتاق منفجر نکرده اید، در حقیقت با انتشار این مطالب همه جا را در معرض تهدید قرار داده و پیامد‌های آن را متوجه همه کرده اید؛ و از همه بدتر اینکه هیچ استراتژی خاصی ندارید که چگونه مطلب را سر و سامان دهید.

کد خبر: 879590

وب گردی

وب گردی