۲۸۵ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی به استان زنجان اختصاص یافت

استاندار زنجان گفت: سهم استان زنجان از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی ۲۸۵ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسکانیوز، درویش‌امیری استاندار زنجان امروز شنبه 12 آذرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: دولت برنامه‌ای را برای ارائه تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته که آیین‌نامه اجرایی آن هفته آینده به استان زنجان ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان زنجان 1.3 درصد جمعیت روستایی کشور را در خود جای داده است ابراز کرد: 2.38 درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به استان زنجان اختصاص دارد.

استاندار زنجان رقم تسهیلات پیش‌بینی شده برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی از محل صندوق توسعه ملی را 12 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: سهم استان زنجان از این اعتبارات 285 میلیارد تومان است که فرصت طلایی برای روستاها به حساب می‌آید.

این مسئول با اشاره به برش‌های شهرستانی برای ارائه این تسهیلات بیان کرد: برای شهرستان‌های ابهر و ایجرود به ترتیب 17 میلیارد و 600 میلیون تومان و 25 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده و سهم شهرستان خدابنده 90 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

درویش‌امیری سهم شهرستان‌های خرمدره و زنجان از این تسهیلات را به ترتیب 8 میلیارد و 760 میلیون تومان و 62 میلیارد و 960 میلیون تومان خواند و گفت: برای شهرستان‌های سلطانیه و طارم نیز به ترتیب 20 میلیارد و 500 میلیون تومان و 32 میلیارد و 400 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه به شهرستان ماهنشان نیز 27 میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص می‌یابد تصریح کرد: سعی شده برش‌های شهرستانی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با توزیع عادلانه اختصاص یابد و 100 درصد منابع آن تامین شده و توجیهی برای بانک‌ها در عدم ارائه تسهیلات وجود ندارد‌.

استاندار زنجان به پیش‌بینی برنامه اشتغال فراگیر در لایحه بودجه 96 اشاره کرد و افزود: سهم استان زنجان نیز از این محل 234 میلیارد تومان است.

وی توسعه بخش گردشگریT گسترش بازارچه های صنایع دستی و حمایت از تولیدات صنایع دستی را از مهمترین اقدامات برای تحقق سیاست‌های است اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سالانه میلیاردها دلار برای سفرهای خارجی هزینه می‌شود در حالی که با ایجاد اقامتگاه‌های مناسب، توسعه بوم‌گردی و گردشگری می‌توان مسافران کشور را در داخل جذب کرد.

درویش امیری به مصوبه شورای شهر مبنی بر عدم اخذ عوارض برای ساخت هتل ها اشاره کرد و گفت نباید در مقابل احداث هتل پنج ستاره مقاومتی انجام گیرد تا با ساخت هتل‌های مناسب سهمی از اقتصاد گردشگری استان داشته باشیم.

وی به گسترش اقامتگاه‌های ارزان قیمت تاکید کرد و افزود: در حوزه معرفی و بازاریابی صنایع‌دستی نیز تولیدات استان زنجان بع ارش 2.5 میلیارد تومان برای عرضه در نمایشگاه ایتالیا ارسال شده است.

901

کد خبر: 879596

وب گردی

وب گردی