2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از طریق وام‌های کم‌بهره به امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: کمیته امداد توان پرداخت همه معیشت خانواده‌ها را ندارد بلکه کمک‌معیشت می‌دهد از طرفی وظیفه امداد پرداخت وام نیست بلکه استعدادیابی و بازاریابی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،‌محسن ولیئی در جشن خودکفایی 1150 مددجوی کمیته امداد استان تهران گفت: در سال گذشته 67 هزار نفر مددجو در استان تهران داشته‌ایم که با تلاش خانوارها و بانک‌های عامل در پایان سال به 57 هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امسال نیز 53 هزار نفر کاهش یافته است و اگر رشد 5 درصدی اقتصادی را می‌خواهیم چاره‌ای جزء اشتغال و کاریابی این افراد نداریم چرا که سهم بزرگی را در تولید ایفا می‌کنند.

ولیئی ادامه داد:‌دولت امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از طریق وام‌های کم‌بهره به امداد داد تا کارآفرینی اتفاق بیفتد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: امداد توان پرداخت همه معیشت را ندارد بلکه کمک‌معیشت می‌دهد که اکنون سه برابر شده و بخش کوچکی از تأمین معیشت خانوار را به عهده دارد.

وی با اشاره به طرح کارسنجی نیازمندان گفت: در این جامعه 87 هزار نفری مشخص شد که 7 هزار نفر در زمینه اشتغال و 3 هزار نفر در زمینه کاریابی مشغول به کار خواهند شد و این بیانگر رشد 50 درصدی است.

وی گفت: امروز جشن خودکفایی 1154 نفر را برپا می‌کنیم که 60 درصد آنان زنان و 40 درصد مردان هستند و 80 درصد این اشتغال در حوزه خدمات است و کمترین آن در بخش کشاورزی است.

ولیئی افزود: امسال امداد با سازمان جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای داشته که طی آن 30 میلیارد تومان برای ایجاد 1500 فرصت شغلی برای روستائیان اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: وظیفه امداد پرداخت وام نیست بلکه از استعدادشناسی آغاز می‌شود و با آموزش پرداخت وام، پایداری مشاغل، نظارت و بازاریابی همراه می‌شود.

وی ادامه داد:‌ امسال 34 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی جذب شده و 9800 نفر از مددجویان که زنان سرپرست خانوار هستند از بیمه تأمین اجتماعی برخوردارند و همه این اقدامات برای رفع فقر و نزدیک‌ شدن به عدالت است تا تمام این افراد بتوانند از فرصت‌های برابر شغلی بهره‌مند شوند.

ولیئی گفت: حجم اعتبارات در زمینه خودکفایی طی 2 سال اخیر 3 برابر شده است و امسال تسهیلات بانکی 82 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که 84 میلیارد تومان پذیرش شد و این بیانگر فعالیت خوب بانکی ما است.
706

کد خبر: 879625

وب گردی

وب گردی