افزایش صادرات فراورده‌های خام دامی از استان اردبیل در دستور کار قرار دارد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۴ میلیون و ۵۶ هزار و ۲۸۰ قطعه جوجه یک روزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در قالب ۱۶۵ محموله به کشورهای ارمنستان، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، صادق صالحی با تأکید بر اینکه صادرات پایدار منوط به نظارت های بهداشتی دقیق و صحیح بر تولید و عرضه محصول با کیفیت است اظهار داشت: افزایش صادرات فراورده‌های خام دامی از استان در دستور کار قرار دارد و گام‌های مؤثری در راستای افزایش صادرات برداشته شده است.

وی در تشریح نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در راستای صادرات فراورده‌های خام دامی از استان تصریح کرد: از ابتدای امسال 648 تن آلایش غیر خوراکی در قالب 28 محموله به کشورهای ارمنستان و ترکیه و یک هزار و848 تن پا و پنجه مرغ در قالب 66 محموله به کشورهای ویتنام و هنگ کنگ صادر شده است.

صالحی بر اهتمام جدی دامپزشکی استان در راستای تسهیل روند صادرات اشاره کرد و افزود: نظارت‌های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی یکی از علل رشد صادرات در منطقه است و افزایش صادرات فقط در گرو تولید فرآورده خام دامی با کیفیت بهتر و مطابق با استانداردهای روز دنیا و افزایش بهره‌وری تولید میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نظارت بهداشتی و کیفی بر محصولات و فراورده‌های خام دامی صادراتی یکی از مهم‌ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی است بیان کرد: از ابتدای امسال 4 میلیون و 56 هزار و 280 قطعه جوجه یک روزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل در قالب 165 محموله به کشورهای ارمنستان ، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان در عین حال از صدور مجوز صادرات 118 هزار و 528 کیلو گرم گوشت مرغ منجمد در قالب 5 محموله به کشور عراق خبر داد و افزود. در همین مدت مجوز صادرات یک محموله شاه میگو به وزن یک تن تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به مقصد کشور ارمنستان صادر شده است.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش و تسهیل روند صادرات استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و مصمم هستیم محصولات دامی تولید استان قدرت رقابت پذیری داشته و تولیدات دامی با استاندارد روز دنیا سازگاری داشته باشد.

902/900

کد خبر: 879691

وب گردی

وب گردی