فریدون آسرایی: این روزها آهنگ های کمتری ماندگار می شوند

خواننده آهنگ «خاطره» گفت: آهنگ های بسیاری به بازار می آید اما کمتر قطعه ای مانند «الهه ناز» در ذهن ها ماندگار شده است.

فریدون آسرایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی ماندگاری آثار موسیقی، اظهار کرد: ماندگاری یک اثر را با دلایل مختلف می توان بررسی کرد. این روزها آهنگ های بسیاری می شنویم که برای مدت کوتاهی می درخشند اما این درخشش یک حرکت مقطعی است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ثابت شده که قطعات آرام ماندگاری بیشتری داشته اند و هرچقدر هم که زمان می گذرد کهنه نمی شود اما آهنگ های شاد برای مدت کوتاهی در ذهن افراد باقی می ماند.

خواننده آهنگ «خاطره» با اشاره به اینکه هر دوره ای از زمان سبک خاصی مورد توجه مردم است، گفت: آهنگ های بسیاری در گذشته وجود داشته که در زمان خود متفاوت بوده اند. بطور مثال در یک دوره سبک سنتی، در دوره ای دیگر سبک پاپ و... مورد توجه مردم بوده است.

آسرایی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر سبک سنتی الکترونیک مورد توجه عموم است، گفت: بسیاری از قطعاتی که در حال حاضر مورد پسند مردم قرار می گیرد، قطعات سنتی است که با دستگاه های الکترونیک ساخته می شود.

وی درباره اجراهایش در کنسرت های آذر ماه، ادامه داد: 10 آذر ماه در آبادان، 16 آذر در تهران و 17 این ماه در آزادشهر اجرا خواهم داشت.

آسرایی خاطر نشان کرد: در کنسرت های آذر ماه چند قطعه از آلبوم عاشقانه و دو تک آهنگ با نام های «چقدر خوبه» و «تازگی ها» را اجرا می کنم. «چقدر خوبه» و «تازگیها» در کنسرت آبادان مورد توجه عموم قرار گرفت.

503

کد خبر: 879718

وب گردی

وب گردی