توسعه ی همکاری های تجاری میان ایران و مجارستان

رئیس اتاق ایران گفت: در سفر هیأت تجاری مجارستان در سال 2015، پنج زمینه ی همکاری برای توسعه ی تجارت دو کشور تعیین شد از جمله همکاری هایی در حوزه های کشاورزی، بهداشت و آموزش عالی که اگر حوزه ی آموزش را کنار بگذاریم بقیه ی زمینه های همکاری وابسته به اتاق بازرگانی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایش تجاری ایران و مجارستان با حضور مهندس غلامحسین شافعی «رییس اتاق ایران» و میهایلی وارگا «وزیر امور اقتصاد و دارایی» مجارستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در آیین برگزاری این همایش غلامحسین شافعی گفت: حضور قبلی هیأت بزرگی از سوی کشور مجارستان به سرپرستی نخست وزیر منافع تجاری را برای دو کشور به همراه داشته است و سابقه ی روابط دو ملت به جنگ جهانی دوم بر می گردد اما ارتباطات دو کشور به سابقه ی بسی طولانی تر ختم می شود.

رئیس اتاق ایران افزود: در سفر هیأت تجاری مجارستان در سال 2015، پنج زمینه ی همکاری برای توسعه ی تجارت دو کشور تعیین شد از جمله همکاری هایی در حوزه های کشاورزی، بهداشت و آموزش عالی که اگر حوزه ی آموزش را کنار بگذاریم بقیه ی زمینه های همکاری وابسته به اتاق بازرگانی ایران است.

شافعی تصریح کرد: اتاق ایران آماده ی همکاری با تجار دو طرف در زمینه های یاد شده است و ذکر این نکته ضروری است که سرمایه گذاری در طرح ها بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم به زودی شاهد افزایش همکاری ها در زمینه ی آی تی و استارتاپ ها باشیم که در این زمینه ها تجار دو کشور هم با انرژی های نو و فناورانه بتوانند پیشرفت کنند.

او ابراز امیدواری کرد در آینده ی نزدیک همراه با توسعه ی تجارت میان ایران و مجارستان هیأتی از اتاق ایران نیز به مجارستان اعزام شود.

403

کد خبر: 879721

وب گردی

وب گردی