مقدم: دولت در پیروزی علیه داعش سهم مهمی داشته است

یک فعال سیاسی با بیان اینکه دولت هم در پیرزی مقابل داعش سهم عمده ای داشته است، گفت: این دستاورد در صد روز اخیر فعالیت دولت دوازدهم به دست آمده، اما هنوز برای قضاوت دولت زود است.

به گزارش ایسکانیوز، بیژن مقدم در ارتباط با گزارش صد روزه رئیس جمهوری اظهار کرد: قضاوت دولت بر اساس فعالیت‌های صد روزه درست نیست. این اتفاق شاید به سنت گزارش صد روزه نخست فعالیت دولت اول آقای روحانی باز می گردد. ایشان وعده‌ای مطرح کردند که کاری هایی انجام می دهند که بخش عمده آن‌ها هم انجام نشد؛ البته کسی هم انتظار نداشت که طی صد روز آن اتفاقات رخ دهد.

وی ادامه داد: نمی شود گفت که در صدروز اخیر اتفاق فوق‌العاده‌ای افتاده است. در واقع این صد روزه ادامه چهار ساله دولت قبل است، بنابر این جدا کردن این صد روز از عملکرد دولت در چهار ساله گذشته توجیهی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: البته در این صد روز ممکن است اتفاقاتی افتاده باشد که بتوان برخی از آن ها را به عملکرد دولت نسبت داد. برخی از این اتفاقات به مسئله برجام مربوط می شود؛ اخیرا ما با تنش‌ها و تحریم‌های جدیدی در حوزه روبه رو شدیم. با وجود اینکه اعلام شد آمریکایی ها در جاهایی برجام را نقض کردند و تحریم‌هایی را در دستور کار قرار دادند که برخی کارشناسان عقیده دارند نسبت به قبل مخرب تر هم هست، اما ما جوابی ندادیم.

وی افزود: در مواردی مسئله ارز و افزایش قیمت بازار را داشتیم. نمی توان گفت که این افزایش قیمت محصول صد روزه اخیر است اما در همین مقطع نمود بیرونی داشته است.

مقدم گفت: در همین صد روز بحث مربوط به زلزله را داشتیم. هنوز با زمانی که دولت بتواند از مدیریتش در زمان بحرانی به عنوان یک کارنامه درخشان یاد کند، فاصله داریم. باید به هزینه ها و کمک ها سامان داده شود. احیانا ممکن است به خاطر غیر قابل پیش بینی بودن این زلزله ،از بودجه های مصرف شده باشد که اقای روحانی باید در این زمینه به مردم توضیح دهند.

مدیر مسئول سابق روزنامه جام جم گفت: در حوزه مربوط برخورد با گروه های تکفیری و جریان داعش دولت هم سهم دارد . حمایت های دولت از این جهت گیری کلی نظام حتما موثر بوده است که به عنوان بخشی از دستاورد نظام حتما باید از آن حمایت کرد. این میوه در این صد روز به بار نشسته و همان طور که دیگران مثل سردار سلیمانی هم از دولت تشکر کردند، ما نیز می گوییم دولت هم در این پیرزی سهم عمده ای داشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 879952

وب گردی

وب گردی