باید تمام استانداردها در بخش حمل و نقل رعایت شود/ قیمت سوخت اصلاح شود

معاون حمل ونقل ایمنی راه‌های کشور با اشاره به اینکه بخشى از مسافران باید از طریق حمل و نقل هوایى منتقل و بخش دیگراز طریق حمل و نقل زمینى صورت می گیرد گفت: باید تلاش هاى لازم براى رعایت تمام استانداردها انجام شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهرداد تقی زاده، معاون حمل ونقل و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، در نشست خبرى تشریح نقشه‌راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور گفت: مدیریت راه ها و نیز کاهش تلفات جاده اى از جمله مباحث مطرحى است که باید از ابعاد مختلفى مورد بررسى قرار گیرد.

او در ادامه بیان کرد: مسایل مطرح در جادهها در ٥ محور اصلى که مربوط به بحث ایمن سازى جاده ها است باید مطرح شود.

تقى زاده افزود: در صورتى که به دنبال عملى شدن طرح ها هستیم در ابتدا باید تا جایى که امکان دارد حمل مسافر و بار از جاده کاهش یابد و هر چه زودتر به بخش ریلى منتقل شوند.

معاون حمل ونقل و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور گفت: بخشى از مسافران باید بخش حمل و نقل هوایى منتقل شوند و بخش دیگر باید به سمت حمل و نقل زمینى انتقال یابند و تلاش هاى لازم براى رعایت تمام استانداردها انجام شود.

او خاطرنشان کرد: ما بین اینکه چه تعداد افراد از حمل و نقل عمومى استفاده مى کنند با میزان تلفات جاده اى ارتباط مستقیم وجود دارد.

تقى زاده اظهار داشت: قیمت سوخت در کشور بسیار پایین است و این امر باعث شده تا افراد تمایل بیشترى جهت استفاده از خودروهاى شخصى داشته باشند و با توجه به قیمت پایین سوخت در کشور تعداد کشته ها در ایران مثل سایر کشورها است.

402

کد خبر: 879960

وب گردی

وب گردی