افزایش قیمت کاغذ مانع جدی  رسانه‌های بخش خصوصی است

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خواستار تدابیر دولت برای مقابله با بحرانی‌تر شدن وضعیت مطبوعات بخش خصوصی به دنبال افزایش قیمت کاغذ شد.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر دریافتی، علی‌اکبر روح‌نواز با بیان این که بخش خصوصی واقعی در کشور در همه حوزه‌ها بخصوص در زمینه مطبوعات و رسانه‌ها متحمل شدیدترین ضربه و آسیب ناشی از سیاست‌های دولت هستند، گفت: امروزه گران شدن ۲۵ درصدی قیمت کاغذ، هزینه مطبوعات را به شدت افزایش داده و مانعی جدی پیش‌ روی توسعه مطبوعات و بخصوص رسانه‌های بخش خصوصی است.

وی افزود: در چنین وضعیتی مطالبه جدی جامعه رسانه از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد این است که مطابق با وظایف خود و به منظور پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از مطبوعات و نیز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالاهای مطبوعاتی، نقش آفرینی کرده و مدافع حقوق آنان باشد.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بحرانی توصیف کردن مطبوعات بخش خصوصی منجمله مطبوعات محلی، خاطرنشان کرد: معاونت مطبوعاتی طی چهار سال گذشته اقدام قابل توجهی نه برای خبرنگاران و نه برای مدیران رسانه‌ها انجام نداده و گویی مسئولیتی برای خود قائل نیست.

وی گفت: با کنار هم گذاشتن عملکرد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و آب رفتن تعداد صفحات، تیراژ مطبوعات و وضعیت بغرنج صنفی جامعه رسانه ای کشور می توان به قضاوت صحیحی در باره کارنامه این معاونت دست یافت.

روح نواز بیان داشت: بحران موجود در مطبوعات کشور موجب شده تا معیشت و کرامت اصحاب رسانه دچار خدشه واقع شده و خانواده این صنف در معرض آسیب‌های جدی قرار بگیرند.

این روزنامه نگار و مدیر رسانه ای گفت: وقتی قاطبه اصحاب رسانه در زمینه میزان درآمد و معیشت در حداقل ممکن و کمتر از حقوق کارگران باشند بی تردید این وضعیت و حال بد آنان بر تعهدات جامعه رسانه ای تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت.

502

کد خبر: 879984

وب گردی

وب گردی