نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری در میان مردم باید سریع و فراگیر صورت گیرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر ضرورت تلاش رسانه‌ها برای نهادینه‌سازی برنامه‌های پیشگیرانه به عنوان «دستور زندگی مردم» تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت طی سخنانی در دوازدهمین نشست کمیته رسانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با محوریت بررسی نقش و جایگاه اصحاب رسانه در نهضت پیشگیری برگزار شد، تصریح کرد: تا زمانی که برنامه‌های پیشگیرانه توسط مردم اجرایی نشود، موفقیتی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم نخواهیم داشت.

وی افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری در میان مردم باید به شکلی سریع و فراگیر صورت گیرد و رسانه‌ها بهترین ابزار برای این کار هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اظهار کرد: رسانه‌ها نیز باید برخی نارسایی‌های خود به‌ویژه در مطالبه از دستگاه‌های مختلف برای انجام وظایف قانونی در حوزه پیشگیری را رفع کنند و از طرفی اجازه ندهند قبح جرایم در جامعه شکسته شود.

الفت بر لزوم ورود فنی و کارشناسانه رسانه‌ها به موضوعات حوزه اجتماعی تأکید کرد و گفت: باید متولیان علمی پیشگیری توسط رسانه‌ها شناسایی شوند و نظراتشان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف اصحاب رسانه نیز بر عزم دستگاه قضایی برای سپردن امور رسانه‌ها به اهالی مطبوعات تاکید کرد و گفت: تلاش داریم که درخصوص جرائم قابل گذشت، شوراهای حل اختلاف را با حضور اصحاب رسانه راه‌اندازی کنیم تا رنگ قضایی صرف را از دعاوی مطبوعاتی بگیریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی مفتخر است که در عمل، بیشترین حمایت‌ها را از رسانه‌ها داشته است و برخورد با تخلفات و جرایم مطبوعاتی، در واقع تلاشی برای سالم‌سازی فضای کار رسانه‌ای و ایفای رسالت حرفه‌ای و نه محدودسازی آزادی بیان است.
706

کد خبر: 880035

وب گردی

وب گردی