آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس ایدز در واحد بوکان

نمایشگاه پوستر آموزش پیشگیری از ابتلا به ایدز به مناسبت هفته اطلاع رسانی جهانی بیماری ایدز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد بوکان، کامل هاشمی کارشناس فرهنگی واحد بوکان گفت: «با توجه به لزوم آشنایی دانشجویان با بیماری ایدز و به مناسبت هفته اطلاع رسانی جهانی بیماری ایدز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان نمایشگاهی در ساختمان آموزش دانشگاه و با مشارکت شبکه بهداشت شهرستان بوکان در حال برگزاری است.»

هاشمی توزیع بروشور های فرهنگی و اطلاع رسانی، پخش تیزر آموزشی، برگزاری کارگاهای آموزشی پیشگیری از ایدز و تست سریع ایدز توسط کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان بوکان در این نمایشگاه را از دیگر برنامه های آن برشمرد و افزود: هماهنگی های لازم جهت بازدید مدارس شهرستان در مقاطع دبیرستان صورت گرفته که قرار است از امروز از مدارس سطح شهرستان از این نمایشگاه بازدید شود.

در ادامه مهناز حسین زاده از کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان بوکان در گفتگو با روابط عمومی واحد در خصوص تست سریع ایدز توضیحاتی ارائه نمود و افزود : در این تست یک قطره خون از انگشت گرفته می شود و بلافاصله جواب آزمایش مشخص می شود.

حسین زاده در ادامه افزود : تست سریع ویروس ایدز شبیه تست های بارداری است اما به صورت خانگی به افراد داده نمی شود چون ممکن است مشکلات روحی و روانی مختلفی برای خانواده ها ایجاد کند.

حسین زاده خاطر نشان کرد: افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس ایدز هستند می توانند از طریق مراجعه به مراکز مشاوره در شبکه های بهداشت شهرستان بوکان به صورت رایگان و بدون نام، نسبت به آزمایش سریع ایدز اقدام کنند.

کد خبر: 880084

وب گردی

وب گردی