اقدامات آموزشی ازخدمات سازمان تعزیرات برای آگاهی سازی عمومی/ مردم باید دسترسی راحتی به تعزیرات داشته باشند

 رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: مردم باید دسترسی راحتی به تعزیرات داشته باشند تا به راحتی ظلمی که به آنان روا شده است را پیگیری کنند و در این راستا نیاز به سازو کارهای روز آمد جهت سرعت، دقت و صحت همراه با شفافیت در موضوعات وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، جمال انصاری در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون جانفشانی ها و جان نثاری های زنان و مردانی است که امروز ممکن است در بین ما نباشند و امنیت و ثبات و قوام کشور در گروء آن تلاش هاست و ما باید به عنوان کسانی که در متن حاکمیت نظام جمهوری اسلامی هستیم، به داشتن مردمی فهیم و انقلابی و ارزشی و جامعه پویا افتخار کنیم.

انصاری با بیان اینکه رسالت ما در قبال ایثارگری ها این است که تدابیری برای نقش آفرینی اثربخش در انجام وظایف خود داشته باشیم، ادامه داد: شاید مهمترین و محوری ترین وظیفه ما به عنوان دستگاه حاکمیتی این است که ببینیم چقدر اقدامات و فعالیت های سازمان ما با واقعیت زندگی مردم مرتبط است و تا چه حد انتظارات مردم پاسخ داده می شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهارکرد: شرح وظایف سازمان تعزیرات برای همکاران تعزیرات شناخته شده است اما برای افراد بیرونی قطعا ناشناخته است و از فرایندها اطلاع چندانی ندارند زیرا مطالبه ای از ما صورت می گیرد که اساسا اختیاری برای برنامه ریزی در آن حوزه نداریم و اثربخشی کار ما در تعزیرات برای مردم ملموس نیست.

وی اضافه کرد: تدابیر برای انجام اقدامات آموزشی و ترویجی از شرح خدمات سازمان تعزیرات در راستای آگاهی سازی عمومی ضروری است و باید گام هایی را برای اثر بخشی و ثمر بخشی تعزیرات برداریم.

انصاری گفت: همه مصرف کنندگان به تعداد جمعیت کشور مخاطبان سازمان تعزیرات هستند و لازم است تا ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری روزآمد برای دسترسی بهتر مردم به خدمات سازمان اندیشیده شود.به شخصه به پرونده محوری محض اعتقادی ندارم و فکر می کنم کار اصلی ما نظارت و کنترل بر بازار است و پرونده مرحله آخر محسوب می شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ادامه افزود: ما حتما نیازمند یک کار جهادی هستیم تا کارآمدی تعزیرات را بهتر کنیم و در این راستا نیازمند همکاری و هم افزایی با سایر سازمان های نظارتی هستیم زیرا تعزیرات پلیس تخصصی صنفی ندارد و باید در تعامل با سایر نهادها فعالیت نظارت را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید دسترسی راحتی به تعزیرات داشته باشند تا به راحتی ظلمی که به آنان روا شده است را پیگیری کنند ، بیان کرد: در این راستا نیاز به سازو کارهای روز آمد جهت سرعت، دقت و صحت همراه با شفافیت در موضوعات وجود دارد.

انصاری گفت: اساسا نظارت های تعزیرات، نظارت های گره خورده با سازمان های دیگر است و زمانی می توان موفق بود که دیگران هم مثل ما در میدان باشند. از همه سازمان هایی که در این جلسه هستند، توقع داریم اگر قرار است در راستای تسهیل و تعمیق خدمات به مردم اقدام کنیم، همکاری ها ضابطه مند باشد. بایستی باور کنیم مشکلات در این حوزه کم نیست و یک چارچوب از دل قوانین متعدد استخراج کنیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امروز بخش عمده ای از مبارزه با قاچاق کالا بر عهده تعزیرات است و باید برخوردها و اقدامات را با قوت ادامه دهیم و اثربخشی کار خود را بیشتر کنیم.

700

کد خبر: 880091

وب گردی

وب گردی